پنجمین جشنواره استانی دانایی و توانایی در فارس برگزار شد


پنجمین جشنواره استانی دانایی و توانایی در فارس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۷/۲۳

تعداد بازدید: ۵۳۸

ثبت کننده:

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش استان فارس گفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقاء سرانه کتاب، ایجاد عادت به مطالعه و غنی سازی اوقات فراغت آنان، پنجمین جشنواره دانایی و توانایی ( مسابقه کتابخوانی) در استان فارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش استان فارس سه شنبه ۱۹ مهر در خصوص برگزاری جشنواره دانایی و توانایی گفت: کتاب و کتاب خوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص های رشد و توسعه برشمرد.

علیرضا شادباش خاطرنشان کرد: مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی نقشی والا و حساس دارد و در نهایت به پرورش ابعاد کمال آفرین و آسمانی روح بشر منجر می شود.

شادباش گفت: مطالعه و کتابخوانی همواره بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی در جامعه بوده و توجه بیش از پیش به این مقوله از ضروریات است.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقاء سرانه کتاب، ایجاد عادت به مطالعه و غنی سازی اوقات فراغت آنان، پنجمین جشنواره دانایی و توانایی ( مسابقه کتابخوانی) در استان فارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰برگزار شد.

او اضافه کرد: این جشنواره در ۴ مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برای تمام دوره های تحصیلی و در ۵ سطح پایه های اول و دوم، سوم و چهارم، پنجم و ششم، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شد.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: این جشنواره در دوره اول و دوم ابتدایی تا سطح استان و در دوره های اول و دوم متوسطه تا سطح کشور برگزار می شود.

شادباش عنوان کرد: آزمون دانش آموزان در مرحله آموزشگاهی در فروردین ۱۴۰۱، مرحله منطقه ای در تیرماه ۱۴۰۱ و مرحله استانی در روز چهارشنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱ به صورت آنلاین و در بستر eform. Farsedu.irبرگزار و ۱۵ نفر از دانش آموزان منتخب متوسطه اول و دوم به دبیرخانه کشوری معرفی شدند.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: مرحله آموزشگاهی تا استانی به شکل قصه گویی، خلاصه نویسی و نقاشی برگزار شد.

او اضافه کرد: در مرحله استانی پایه اول و دوم ابتدایی از کتاب پدر بزرگ آخر آسمان کجاست؟، سوم و چهارم ابتدایی یکی از سه کتاب آسوده اش نگذارید ( شهید مصطفی چمران)- صدای نفس های دشمن ( شهید ابراهیم همت ) – دامی برای صیاد ( شهید رییس دلواری)، پایه پنجم و ششم از کتاب پسرک کوهنورد، متوسطه اول از کتاب این وبلاگ واگذار می شود و متوسطه دوم از کتاب مسابقه دات کام آزمون به صورت ۴ تستی و تشریحی برگزار شده است.

شادباش اظهار کرد: تعداد ۱۱۲ هزار و ۳۸۶ دانش آموز در مرحله آموزشگاهی، ۳۷ هزار و ۴۶۲ نفر در مرحله منطقه ای و ۸ هزار و ۲۳۲ دانش آموز در مرحله استانی شرکت کردند.

معاون آموزش و پرورش فارس گفت: مرحله کشوری این جشنواره در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد و دانش آموزان منتخب استانی و راه یافته به دبیرخانه کشوری باید علاوه بر سه کتاب مراحل قبل، سه کتاب دیگر به صورت آزاد انتخاب و به ارائه آن بپردازند.

#پنجمین جشنواره استانی دانایی و توانایی #استان فارس #جامعه #اوقات فراغت #شیراز #مطالعه #فرهنگ کتابخوانی #آموزشگاهی #منطقه‌ای #استانی #کشوری #متوسطه اول #متوسطه دوم #دبیرخانه کشوری #هفته کتاب
می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «پنجمین جشنواره استانی دانایی و توانایی در فارس برگزار شد»