علاقمندسازی نسل سوم و چهارم انقلاب به کتابخوانی نیازمند ایده‌های نو و جذاب است


علاقمندسازی نسل سوم و چهارم انقلاب به کتابخوانی نیازمند ایده‌های نو و جذاب است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۱۳

تعداد بازدید: ۱۱۲۱

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تبدیل تهدیدهای فضای مجازی به فرصت را راهی برای گسترش کتابخوانی در جامعه دانست و تاکید کرد: علاقمندسازی نسل سوم و چهارم انقلاب به کتابخوانی نیازمند ایده های نو و جذاب است.

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰

محمد صادق طباطبایی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را مهمترین رویداد فرهنگی کشور دانست و گفت: اگرچه نمایشگاه کتاب می تواند علاوه بر رونق اقتصادی این حوزه، رشد کتابخوانی در جامعه را به دنبال داشته باشد اما تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی مفیدتری است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر مطالب ارائه شده در فضای سایبر مدیریت شود و کیفیت آنها بالا رود می توان مطالعات مردم از این طریق را جزء مطالعات مفید به حساب آورد.

وی با بیان اینکه ضعف مطالعه در جامعه ایران را می شود از طریق استفاده درست از فضاهای مجازی کاهش داد، افزود: اگرچه فضای مجازی سبب استفاده کمتر مردم از کتاب شده است اما با ایده پردازی می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد لذا گسترش کتاب های دیجیتالی به این مهم کمک خواهد کرد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه مسئولان فرهنگی باید ایده های متعددی برای جذب نسل سوم و چهارم جامعه به مطالعه داشته باشند، مطرح کرد: فاصله یک جامعه از کتاب آسیب های بسیاری به دنبال خواهد داشت که متأسفانه جامعه ایران نیز این آسیب ها مصون نمانده است.

این نماینده مجلس دهم کاهش قیمت کتاب و تبلیغ فواید کتابخوانی از طریق رسانه های عمومی را از دیگر اقدامات مهم برای فراگیر شدن مطالعه در جامعه عنوان کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در خصوص میزان و نحوه مطالعات شخصی اش چنین توضیح داد که از زمان آغاز دوران نمایندگی بیشتر مقالات و اخبار از طریق نشریات و روزنامه ها را مطالعه می کند.

منبع

می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «علاقمندسازی نسل سوم و چهارم انقلاب به کتابخوانی نیازمند ایده‌های نو و جذاب است»