سبک«زندگی مطالعه محور» با جشنواره های کتابخوانی


سبک«زندگی مطالعه محور» با جشنواره های کتابخوانی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۳

تعداد بازدید: ۱۱۳۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، زهرا بدن آرا، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان امروز(۳ اردیبهشت) در نشست هماهنگی برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان که در محل استانداری برگزار شد، برگزاری این جشنواره را فرصتی دانست تا با همدلی و انسجام شکل گرفته در استان در راستای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ و سبک زندگی حضرت امام رضا(ع) در استان بهره برداری بهتری شود.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا سیره اهل بیت (علیه السلام )در جامعه به نحو مطلوبی منتشر شود، افزود: این رویداد یکی از برنامه های مهم ملی برای ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی و تشویق نویسندگان و تولیدکنندگان در جامعه است.

بدن آرا همچنین انتخاب آثار ارائه شده در این جشنواره را در جهت رسیدن به هدف مهم نهاد کتابخانه های عمومی مهم دانست و افزود: در این حوزه و برای رسیدن به آرمان نهایی در ترسیم سبک زندگی مطالعه محور، نیازمند همکاری گسترده کلیه دستگاه های فرهنگی استان هستیم.

بدن آرا محور اصلی برگزاری این جشنواره را کتابخانه های عمومی در استان ها عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به رسالت اصلی کتابخانه های عمومی مبنی بر ترویج کتابخوانی، نهاد کتابخانه های عمومی با برگزاری جشنواره های متعدد کتابخوانی به دنبال برنامه ریزی برای تدوین مدل سبک زندگی مطالعه محور است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت انسجام میان دستگاه های فرهنگی و نهادهای متولی برگزاری اینگونه رویدادها، استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی دستگاه ها، پوشش مناسب رسانه ای توسط اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز گیلان، حمایت های معنوی و مادی آنها و نیز جلب مشارکت عمومی را از مهمترین موضوعات در برگزاری هرچه باشکوهتر هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد.

بدن آرا در ادامه با اشاره به اینکه علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره ملی می توانند به کتابخانه های عمومی در سراسر استان گیلان و یا پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان به نشانی GILANPL.IR مراجعه کنند، یادآور شد: طبق اعلام دبیرخانه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۳۰ تیرماه ۹۶ می باشد و داوری آثار رسیده نیز در مرداد سال جاری انجام می شود.

می پسندم (۲) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «سبک«زندگی مطالعه محور» با جشنواره های کتابخوانی»