مسابقه کتابخوانی" آب و مهتاب" در همدان برگزار می‌شود


مسابقه کتابخوانی" آب و مهتاب" در همدان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۹

تعداد بازدید: ۱۷۷۴

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش 1ملت از همدان , به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان مسابقه بزرگ کتابخوانی دو اثر تحسین شده " آب هرگز نمی میرد" و "وقتی مهتاب گم شد" با عنوان" آب و مهتاب" به قلم توانای حمید حسام در همدان برگزار میگردد

افراد علاقمند به شرکت در این مسابقه می توانند برای تهیه کتاب و سوالات مسابقه به میدان باباطاهر , بلوار شهید ستار ابراهیمی , معاونت فرهنگی- اجتماعی سپاه همدان و یا به خیابان مهدیه خیابان بهنامجو مرکز فروش کتاب مراجعه کنند.

مراسم تقدیر از برگزیدگان این مسابقه دهه فجر سال جاری برگزار میگردد و علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند تا 25 دی ماه پاسخ سوالات خود را به نشانی ذکر شده ارسال کنند.

به گزارش تسنیم: کتاب"آب هرگز نمی میرد" , خاطرات سردار سرافراز "حاج میرزا محمد سلگیگ و کتاب " وقتی مهتاب گم شد" نیز کتاب خاطرات "جانباز شهید علی خوش لفظ" از سال های دفاع مقدس بوده که به قلم توانای حمید حسام به رشته تحریر در آمده است .

این دو اثر ارزشمند سال قبل مورد عنایت و توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند و از سوی ایشان تقریظی بر دو کتاب یاد شده منتشر شد.

در تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب " آب هرگز نمی میرد" آمده است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

سلام بر یاران حسین (علیه السّلام) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان , دلاوران , فدائیان , شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه هایی چون سُلگی و خوش لفظ را به ما شناساند. ساعتهای خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم / لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم

هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران / که ره چون میتوانم یافتن سوی درون من هم ...

در میان کتابهای خاطرات جنگ , این , یکی از بهترین ها است. نگارش درست و قوی , ذوق سرشار , سلیقه و حوصله , همّت بلند , همه با هم دست به کار تولید این اثر شده اند. کتاب خانم ضرّابی در شرح حال شهید عالی مقام علی چیت سازیان نیز دارای همین برجستگی ها است. این دو نفر از ستارگان اقبال همدان هستند.

رهبر انقلاب درخصوص کتاب " وقتی مهتاب گم شد" نیز فرمودند:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

بچه های همدان؛ بچه های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی ادعا؛ یاران حسین(ع)؛ یاوران دین خدا و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور و آنگاه فضای معنویت و معرفت؛ دل های روشن , همت ها و عزم های راسخ؛ بصیرت ها و دیدهای ماورایی. این ها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه این روایت صادقانه و نگارش استادانه , کام دل مشتاق را غرق لذت میکند و آتش شوق را در آن سرکش تر می سازد. راوی , خود یک شهید زنده است.

تن به شدت آزرده او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد.نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه دیدگان است. بر او و بر همه آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان شاء الله. درخصوص نگارش این کتاب , آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از این هاست. مقدمه کتاب یک غزل به تمام معنی است».

خبرگزاری تسنیم همدان پیشنهاد میکند لذت مطالعه این کتاب را از دست ندهید و خود را در دریای بی انتها , مواج , پرتجربه و شگفت انگیز این دو کتاب غرق کنید.

#مسابقه کتابخوانی" آب و مهتاب" در همدان برگزار می‌شود
می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه کتابخوانی" آب و مهتاب" در همدان برگزار می‌شود»