شناسایی آثار برتر در حوزه زندگانی امام رضا(ع) در جشنواره کتابخوانی رضوی


 شناسایی آثار برتر در حوزه زندگانی امام رضا(ع) در جشنواره کتابخوانی رضوی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۰۳

تعداد بازدید: ۱۵۱۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به هدف برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره ملی با هدف شناسایی آثار برتر در حوزه زندگی و شخصیت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و نیز معرفی نویسندگان برتر این حوزه برگزار می شود.

زهرا بدن آرا در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بر اهمیت پرداختن به مقوله مطالعه و کتابخوانی در فرهنگ ایرانی، اسلامی تاکید کرد.

وی با اشاره به هدف برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره ملی با هدف شناسایی آثار برتر در حوزه زندگی و شخصیت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و نیز معرفی نویسندگان برتر این حوزه و نیز جذب آحاد مردم به سوی فرهنگ کتابخوانی برگزار می شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان کتابخانه های عمومی را بستری مناسب جهت جلب جوانان به سمت و سوی کتابخوانی عنوان و بر ضرورت توجه بیشتر مسئولین به این حوزه تاکید کرد.

بدن آرا به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی نظیر نشست های کتابخوان، کانون های ادبی، نقد و برسی آثار مختلف ادبی و نیز ایجاد بخش های مستقل کودک در کتابخانه های عمومی به عنوان برنامه های ویژه و با هدف پویایی کتابخانه ها اشاره کرد.

اسلام ناب از طریق احیای امر کتابخوانی در جامعه نهادینه شود

حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات ارزنده نهاد کتابخانه های عمومی در ایجاد فضایی پرنشاط برای حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب منشاء آگاهی بخشی است و هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد.

حجت الاسلام یاری یکی از مهمترین نکات معرفی و شناسایی آثار مکتوب را سلامت در محتوای این منابع عنوان کرد و با بیان اینکه باید مراقب نشر و انعکاس افکار مسموم در جامعه بود یادآور شد: برخی افراد بر روی مسائل فرهنگی موج سواری می کنند و از این بستر ارزشمند در جهت منافع شوم خود بهره برداری می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: باید اسلام ناب و اصیل را از طریق احیای امر کتابخوانی در جامعه نهادینه کنیم و با ترغیب جوانان به سمت و سوی مطالعه جامعه ای پویا و فعال و پرنشاط پدید بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان که با پیشینه غنی فرهنگی در طول تاریخ مهد تمدن و تحولات مهم تاریخی بوده است عنوان کرد: باید تلاش کنیم گیلان عزیز را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان همچنین جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی مهم برای معرفی شخصیت والای حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عنوان و بر همکاری و مساعدت همه دستگاههای فرهنگی در برگزاری این رویداد مهم فرهنگی تاکید کرد.

یادآور می شود، در حاشیه این نشست سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با حجه الاسلام و المسلمین حسن گلمیرزاده معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز دیدار کرد.

منبع

می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای « شناسایی آثار برتر در حوزه زندگانی امام رضا(ع) در جشنواره کتابخوانی رضوی »