تمدید مسابقه کتابخوانی هشت بهشت


تمدید مسابقه کتابخوانی هشت بهشت

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۶

تعداد بازدید: ۳۱۳

ثبت کننده: سمیه تیمورپور

سومین کتاب دوره چهارم مسابقه هشت بهشت به کتاب «ظهور و سقوط سلطنت پهلوی» اختصاص دارد و علاقه مندان تا ۷ مهر فرصت دارند در این مسابقه شرکت کنند. این کتاب خاطرات حسین فردوست است؛ شخصی که بیش از نیم قرن کنار شاه بود.ارتشبد حسین فردوست؛ دوست صمیمی ای که رضاخان برای پسرش برگزید و او را همراسه ولیعهد به سوئیس برای تحصیل در کالج «له روزه» فرستاد. فردوست در میان نسل اول و دوم انقلاب آن قدر معروف بود که پس از چاپ کتاب خاطراتش، برای خرید آن صف بسته شود و با 31 بار تجدید چاپ و در حدود دویست هزار فهرست کتاب های پُرشمارگان قرار بگیرد.فردی که تا آخرین روز حکومت پهلوی صمیمی ترین دوست شاه شناخته می شد؛ تا جایی که حق داشت با شاه و ملکه بر سر یک میز غذا بخورد، محرمانه ترین اسرار محمدرضا در مخفیانه ترین ارتباطات او را بداند و در رأس مهم ترین ارگان اطلاعاتی رژیم پهلوی، «دفتر ویژه ی اطلاعات»، که سازمان اطلاعاتی شخصی شاه محسوب می شد، بر کل سیستم سیاسی و اطلاعاتی کشور و حتی بر ساواک، نظارت داشته باشد.

به دلیل اهمیت این کتاب مسابقه ای از کتاب «ظهور و سقوط سلطنت پهلوی» برای دانشجویان با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران با خانه کتاب و ادبیات ایران، دانشگاه علم و فرهنگ، سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برگزار می شود .

علاقه مندان برای تهیه کتاب و شرکت در این مسابقه می توانند به سایت باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران مراجعه کنند. مهلت شرکت در این مسابقه تا 7 مهر تمدید شده است و جوایز ویژه ای برای شرکت کنندگان این مسابقه در نظر گرفته شده است.

#مسابقات کتابخوانی هشت بهشت #مسابقه کتابخوانی براساس کتاب سقوط و ظهور سلطنت پهلوی #مسابقه کتابخوانی براساس کتاب خاطرات حسین فردوست
می پسندم (۰) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «تمدید مسابقه کتابخوانی هشت بهشت»