مسابقه کتابخوانی چُغُک


مسابقه کتابخوانی چُغُک

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۷

تعداد بازدید: ۴۴۷

ثبت کننده:

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، همزمان با فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بزرگداشت ایام الله دهه فجر، ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «چُغُک» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کرده است.

«چُغُک» رمانی درباره مبارزات مردم مشهد در انقلاب اسلامی و نقش آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در رهبری آن مبارزات است و از زبان نوجوانی روایت می شود که در ایام مبارزات نهضت اسلامی، جای مخصوصی در بین مبارزان درجه یک انقلاب داشته و آیت الله خامنه ای، به او لقب «چُغُک» (در زبان مشهدی به معنای گنجشک) داده بودند.

ماجرایی که این رمان بر بستر آن شکل گرفته، اتفاقات روزهای نهم و دهم دی ماه ۱۳۵۷ در مشهد است. اتفاقات این دو روز، از مهم ترین اتفاقات دوران مبارزات مردم ایران بر ضد رژیم شاهنشاهی است که در این رمان، به خوبی روایت، و به تصویر کشیده شده است.

مهلت شرکت در این مسابقه تا آخر اسفند ماه ۱۴۰۱ است.

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور جهت شرکت در این مسابقه می توانند جهت دریافت فایل صوتی کتاب و سوالات مسابقه به سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

به نفرات برتر این مسابقه به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می شود.

#مسابقه کتابخوانی چُغُک #انقلاب اسلامی ایران #دهه فجر #ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور #مشهد #رمان #سامانه بچه های مسجد #مسابقه کتابخوانی آنلاین
می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه کتابخوانی چُغُک»