مسابقه بزرگ کتابخوانی خداحافظ سالار


مسابقه بزرگ کتابخوانی خداحافظ سالار

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۱۳

تعداد بازدید: ۸۳۵

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین دوره مسابقۀ کتاب خوانی «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «خداحافظ سالار» از دهم شهریورماه 1401 آغاز و تا 16 مهرماه 1401 ادامه دارد.

کتاب «خداحافظ سالار» نوشتۀ حمید حسام است که خاطرات پروانه چراغ نوروزی، همسر سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی از مدافعان حرم را گردآوری و در قالب رمان به بازار نشر عرضه کرده است. این کتاب زندگی پرفرازونشیب همسر شهید همدانی پرداخته که از کودکی شروع شده و در نهایت به شهادت سردار در سال 1394 ختم می شود.

کتاب «خداحافظ سالار» از سال 1390 شروع می شود؛ در آن زمان بحران سوریه و دمشق که در آستانه سقوط قرار داشت، آغاز می شود و با با بازگشت به دوران خاطرات کودکی همسر شهید در دهه 40 ادامه می یابد. این کتاب از 44 ساعت مصاحبه با همسر شهید جمع آوری و نوشته شده که نوع روایت داستانی هیچ دخل تصرفی را در آن وارد نکرده است.

سردار شهید حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان و هم چنین یکی از فرماندهان بزرگ کشور بود و از سال 1359 در دفاع مقدس شرکت داشت. او از همان ابتدای انقلاب در کنار مردم جنگید و سرانجام در حین انجام مأموریت مستشاری در سوریه در سن 61 سالگی به شهادت رسید. شهید همدانی همچنین جانشین قرارگاه امام حسین (ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بوده است.

برگزارکنندگان این دوره از پویش «کتاب و زندگی»394 میلیون تومان جایزه نقدی را برای 408 نفر در نظر گرفته اند.

علاقه مندان می توانند با ارسال عدد 7 به سامانه پیامکی 1000100015000 یا شماره گیری #500072* برای شرکت مسابقه کتاب خوانی و تهیه کتاب اقدام کنند.

#مسابقۀ کتاب‌خوانی کتاب و زندگی

#کتاب خداحافظ سالار

#حمید حسام

#سردار

#مدافعان حرم

#رمان

#سوریه

#سپاه

#همدان

#کردستان

#دفاع مقدس

#انقلاب

می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

نظرات کاربران
برنده‌هارو کِی اعلام میکنید ؟؟؟
۰۰

ارسال نظر برای «مسابقه بزرگ کتابخوانی خداحافظ سالار»