مسابقه کتابخوانی عاشورائیان با محوریت کتاب ۷۲ سخن عاشورایی


مسابقه کتابخوانی عاشورائیان با محوریت کتاب ۷۲ سخن عاشورایی

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۱۱

تعداد بازدید: ۶۸۵

ثبت کننده: مجتبی راستگار

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان، از برگزاری مسابقه کتابخوانی عاشورائیان و شروع به کار حسینیه کتاب همزمان با فرا رسیدن ماه محرم خبر داد.

امینه دریانورد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان به اشاره به برنامه های شاخص ماه محرم گفت: در ماه محرم بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در کتابخانه های عمومی استان هرمزگان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی عاشورائیان و آغاز به کار حسینیه کتاب به میزبانی ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانهای استان از برنامه های شاخص ماه محرم می باشد.

وی بیان کرد: در این حسینیه به مدت ۱۰ روز برنامه ترکیبی شامل سخنرانی، مداحی، مقتل خوانی، شعرخوانی و معرفی و خوانش کتاب اجرا خواهد داشت و هر روز به یک شهرستان اختصاص خواهد داشت.

مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان در مورد ویژگی های خاص حسینیه کتاب بیان کرد: ویژگی خاص حسینیه کتاب، کتاب محور بودن برنامه های آن است.

مراسمات این حسینیه مانند هیئات مذهبی برگزار می شود و محوریت سخنان سخنرانی که در جلسه حضور می یابد، بر اساس کتاب بوده و خوانش و معرفی کتاب از بخش های مراسمات حسینیه کتاب است. همچنین یکی از مقاتل معتبر تاریخی در این مراسمات قرائت خواهد شد.

دریانورد خاطرنشان کرد: در جلسات حسینیه کتاب مخاطب به نوعی درگیر با کتاب و مفاهیم بصیرتی، معرفتی و عاشورایی می شود؛ به این معنی که منابع عمده مباحثی که در این هیات و حسینیه طرح می شود، کتاب است و دایره دانایی مخاطبان در رابطه با عاشورا را وسیع تر می کند و به نوعی ترویج فرهنگ کتاب خوانی، با بهره گیری از فضای مجازی و فرصت بابرکت محرم است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان ادامه داد: مسابقه کتابخوانی عاشوراییان نیز با محوریت کتاب « ۷۲ سخن عاشورایی: از بیانات حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی» اثر سید علی خامنه ای در بستر فضای مجازی به صورت چهار گزینه ای برگزار خواهد شد و علاقه مندان جهت شرکت و دانلود نسخه الکترونیکی این کتاب تا ۳۱ مردادماه فرصت خواهند داشت به سایت samakpl.ir مراجعه کنند.

#کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان #مسابقه کتابخوانی عاشورائیان #حسینیه کتاب #ماه محرم #استان هرمزگان #مداحی #شعرخوانی #کتاب « ۷۲ سخن عاشورایی #حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای #رهبر #فضای مجازی #تاسوعا #عاشورا
می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه کتابخوانی عاشورائیان با محوریت کتاب ۷۲ سخن عاشورایی»