مسابقه کتابخوانی سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)


مسابقه کتابخوانی سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۲۱

تعداد بازدید: ۸۴۷

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین سعیدی مدیرعامل به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: این پویش برای مخاطب با گروه سنی بزرگسال پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این پویش از دهه کرامت تا دهه ولایت و برای مخاطب با گروه سنی بزرگسال پیش بینی شده است، افزود: ۱ جایزه نقدی ۴ میلیون تومانی و ۴ جایزه نقدی ۱ میلیون تومانی برای این مسابقه در نظر گرفته ‎ایم.

مدیر عامل انتشارات به نشر در خصوص اینکه مسابقه بهصورت خرید کتاب با تخفیف ۲۰ درصد و قیمت ۱۶ هزار تومان و با کد انحصاری و ارسال پاسخ ها به سامانه پیامکی است.

وی افزود: این اثر، در فهرست آثار مستند با محوریت رفتار و سیره پیامبر (ص) است؛ زیرا آنچه را که حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نقل فرموده، بر اساس روایت منقول از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) است و صحت و جامعیت این روایات تا بدان جاست که مورد قبول و تأیید امام کاظم (ع)، امام صادق (ع) و امام باقر (ع) بوده است. متن این کتاب احادیثی است که حضرت رضا (ع) از پدرانشان در مورد سیره، رفتار و کردار پیامبر نقل کرده اند.ائمه اطهار (ع) پیامبر گرامی اسلام (ص) را بهتر از دیگران می شناسند و از این نظر کتاب منتشرشده، نه تنها برای تمام طبقات جامعه، بلکه برای برادران اهل تسنن نیز بسیار آموزنده است.

سعیدی گفت: نحوه رفتار با کودکان و فقرا، برآوردن نیازهای مردم، خبرگیری از حال نیازمندان، نحوه رفتار با فرهیختگان، احترام به مردم، صبر و شکیبایی، حقوق مساوی و برابر، مهربانی نسبت به آحاد امت، روی گشاده و… از جمله صفات و خصلت هایی است که در سیره پیامبر (ص) دیده می شود و در این اثر به آن اشاره شده است.

مدیرعامل به نشر همچنین با تاکید بر اینکه در پویش های مطالعاتی به دنبال درآمدزایی نیستیم و ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها هدف این فعالیت هاست، یادآور شد: البته در تمامی مسابقات کتابخوانی گذشته سعی کردیم موضوع اقتصاد فرهنگ را سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم و هزینه مسابقه شامل تبلیغات، اجرا و جوایز از محل فروش منبع تأمین شده است.

سعیدی با قدردانی از همراهی همه ی رسانه ها در خصوص معرفی آثار و پویش های مطالعاتی گفت: بدون تردید ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بدون همکاری اصحاب رسانه امکان پذیر نیست در خصوص پویش مطالعاتی آبی ها که به یاد استاد تشکری نیز برگزار شد، افزود: بزودی قرعه کشی این پویش نیز انجام و جوایز برگزیدگان تقدیم می شود.

وی افزود: یک جایزه نقدی ۴ میلیون تومانی و ۴ جایزه نقدی یک میلیون تومانی برای این مسابقه در نظر گرفته ‎ایم.

وی ادامه داد: کتاب تک جلدی «سیره پیامبر (ص) به روایت امام رضا (ع)» اثر محمد حکیمی به عنوان منبع برای دوازدهمین پویش مطالعاتی به نشر انتخاب شده است.

مدیرعامل به نشر گفت: این پویش از میلاد حضرت رضا (ع) آغاز و به مدت ۲ ماه تا عید سعید غدیرخم برگزار می شود.

سعیدی گفت: برای هم ‎افزایی بین موسسات سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی منبع این مسابقه از آثار غیر به نشری انتخاب شده است و این کتاب از جمله آثار منتشر شده بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی است.

مدیرعامل به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) افزود: این اثر در هر بخش، نخست رفتار پیامبر (ص) را مورد بررسی قرار داده و پس از آن به تبیین آیات و روایاتی که این روش و سیره را ستوده پرداخته است.

مدیرعامل به نشر یادآور شد: ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها هدف این فعالیت هاست.

علاقه مندان برای اطلاع بیشتر و شرکت در پویش مطالعاتی «سیره پیامبر (ص) به روایت امام رضا (ع)» می توانند از طریق Behnashr.com و یا با تماس با شماره ۰۵۱۳۷۶۵۲۰۰۸ و در شبکه های اجتماعی با ارسال پیام به شناسه کابری behnashr یا شماره ۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸ اقدام کنند.

#خبرگزاری صداوسیما #انتشارات آستان قدس رضوی #سیره پیامبر (ص) به روایت امام رضا (ع #دوازدهمین پویش مطالعاتی #میلاد حضرت رضا (ع) #سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی #پیامبر (ص) #عید سعید غدیرخم #ترویج فرهنگ کتابخوانی #مسابقه کتابخوانی سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)
می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه کتابخوانی سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)»