مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب سه دیدار


مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب سه دیدار

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۱۵

تعداد بازدید: ۷۴۸

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

این مسابقه استانی کتابخوانی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار می شود.

علاقه مندان و کتابخوانان بوشهری تا پایان خردادماه 1401 فرصت دارند تا از طریق نشانی اینترنتی https://survey.porsline.ir/s/GZZWurD/ در این رویداد شرکت کنند.

به نفرات برگزیده این رویداد جوایز نقدی اهدا خواهد شد که به این شرح است:

نفر اول: 5000000 ریال

نفر دوم: 4000000 ریال

نفر سوم: 3000000 ریال

کتاب «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد»، ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی (ره) را در قالب داستان بلندی بررسی می کند. به عبارتی، کتاب گزارش سه نوبت دیدار نویسنده با رهبر پیشین جمهوری اسلامی ایران است. مجلدات اول و دوم کتاب را نادر ابراهیمی در بین سال های ۷۵ تا ۷۷ نوشته است.

جلد نخست این کتاب با عنوان «رجعت به ریشه ها» داستان بلندی درباره زندگی سید روح الله خمینی است که دوران کودکی امام و شکل گیری شخصیت وی در دامن پر مهر مادر و صاحبه خانم (عمه ایشان)، مرام و منش پدر امام و نحوه شهادت ایشان، حضور امام در کلاس درس مدرس، بررسی شجره نامه اجداد، امام و شرحی از زندگی پدربزرگ ایشان، مراحل آشنایی امام با دختر حاج آقا ثقفی تا ازدواج، از جمله مواردی است که محتوای این داستان را دربر می گیرد.

جلد دوم «در میانه میدان» به دوران نوجوانی و آغاز مبارزات ایشان می پردازد. در بخشی از این کتاب می خوانیم: «هدف شما برای کوتاه مدت خوب است که بنده به عنوان یک طلبۀ کوچک جست وجوگر، به این هدف اعتقاد دارم، اما روش تان را برای رسیدن به این هدف، روشی درست نمی دانم. شما با دقت و قدرت، به نقاط ضربه پذیر رضاخان ضربه نمی زنید؛ بلکه ضربه هایتان را غالبا به سوی او و دیگران، بی هوا پرتاب می کنید. شما در سنگر مشروطیت ایستاده اید؛ اما یکی از رهبران ما، سال ها پیش، از مشروعیت سخن گفته است و در اسلام، شرع مقدم بر شرط است.»

یادآوری می شود، کتاب «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد» نوشته نادر ابراهیمی به همت انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

#مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب سه دیدار #اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر #اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی #سید روح‌الله خمینی #مسابقه کتابخوانی به‌ مناسبت رحلت امام خمینی (ره) #استان بوشهر #انتشارات سوره مهر #کتاب «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد»
می پسندم (۱) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب سه دیدار»