مسابقه‌ کتابخوانی مغز کودک من


مسابقه‌ کتابخوانی مغز کودک من

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۰۴

تعداد بازدید: ۵۲۴

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

مغز ارزشمندترین هدیه الهی به انسان است؛ به گونه ای که تکامل و رشد کودک در سیر زمان، به میزان زیادی با تحول مغز او مرتبط است. نقش طلایی مادر و اطرافیان در دوران بارداری و سال نخست بعد از تولد، در تکامل مغز کودک انکارناپذیر است.

کتاب «مغز کودک من؛ از بارداری تا یک سالگی» جلد اول از مجموعه ای است که مسیر رشد مغز کودک را از قبل از تولد تا بلوغ بررسی می کند. این کتاب به صورت اختصاصی قصد دارد به تحولات مغزی نوزاد از دوران جنینی تا پایان 12 ماهگی بپردازد.

در بخش اول کتاب «مغز کودک من»، تحول مغز در دوران جنینی و وظایف مادر در این دوران، شرح داده می شود. همچنین تأثیر عواملی مانند استرس مادر، نوع رژیم غذایی او و مصرف سیگار در جنین نیز بررسی خواهد شد. سپس در بخش دوم، به تکامل مغز نوزاد و شکل گیری توانایی های او تا یک سالگی اشاره شده است. همچنین پیشنهادهایی برای بهینه کردن رشد مغز نوزاد به والدین ارائه می شود. در بخش آخر این کتاب نیز بیماری هایی معرفی می شوند که ممکن است رشد مغز کودک را دچار مشکل کنند.

کتاب «مغز کودک من؛ از یک سالگی تا چهار سالگی» جلد دوم از همین مجموعه است که تلاش می کند با زبانی ساده، والدین را با پیچیدگی ها و شگفتی های مغز کودک آشنا کرده و راهکارهایی را ارائه کند تا والدین رفتارهای خودشان را متناسب با آن ها تنظیم کنند.

آگاهی از مغز شگفت انگیز و در حال رشد کودکان، به ویژه برای کسانی که در ارتباطی نزدیک با آن ها قرار دارند، مسئله ای مهم و حائز اهمیت است و تلاش برای کسب این آگاهی افراد را با مسائلی پرسش آفرین و چالش برانگیز مواجه می سازد. نویسندگان این کتاب به منظور هموارتر ساختن این مسیر با زبانی ساده و صمیمی، مفاهیم پیچیده مغز و ویژگی های خاص مغز کودکان یک تا چهار سال را بیان می کنند و از چگونگی ارتباط گیری با آنها مطابق با مفاهیم ارائه شده سخن می گویند. آنچه در اثر پیش رو ارائه شده، زمینه رشد و آگاهی را فراهم می آورد و در نتیجه، به شکل گیری روابطی شایسته میان بزرگسالان و کودکان می انجامد. در نهایت این آگاهی، فرزندپروری صحیح و باکیفیتی را به دنبال می آورد.

به طور کلی، مغز کودکان در سال نخست زندگی، بیشترین اثرپذیری را از محیط خود دارد. اما تنها سال نخست زندگی کودک برای رشد مغز او مهم نیست. بلکه مغز او در سال های بعد، به ویژه تا پنج سالگی نیز همچنان در حال رشد و تکامل است. اما نقش طلایی دوران بارداری و سال نخست بعد از تولد در تکامل مغز کودک انکارناپذیر است. تعامل بین ژن های به ارث رسیده و تجارب محیطی، ساختار مغز را شکل می دهند.

یازدهمین دوره مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» با همکاری مرکز رسانه ای شیرازه، شبکه پویا، شبکه نهال و انتشارات مهرسا و با محوریت مجموعه کتاب «مغز کودک من» ویژۀ والدین، از پانزدهم دی ماه 1400 شروع به کار کرده است.

جوایز این دوره از پویش پویا، 100 میلیون ریال جوایز نقدی خواهد بود که با قرعه کشی به برگزیدگان اهدا خواهد شد. علاقه مندان برای تهیه کتاب و سؤالات مسابقه می توانند عدد سه را به 50005460 ارسال کرده، یا با مراجعه به کتاب فروشی های سراسر کشور آن را تهیه کنند.

#مسابقه‌ کتابخوانی مغز کودک من #مسابقه کتابخوانی براساس کتاب مغز کودک من؛ از یک سالگی تا چهار سالگی #پیچیدگی‌ها و شگفتی‌های مغز کودک #تحولات مغزی نوزاد #شناخت والدین از مراحل رشد مغز کودک
می پسندم (۰) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه‌ کتابخوانی مغز کودک من»