ترویج کتابخوانی با طرح جام


ترویج کتابخوانی با طرح جام

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۱۶

تعداد بازدید: ۱۲۴۱

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به نیاز جامعه به کار فرهنگی، درباره توسعه و ترویج کتابخوانی گفت: در بحث مطالعه، تا کنون طرح های متعددی در سطح کشور به انجام رسیده و هر کدام نیز توفیقاتی داشته است.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، غلامرضا جمالی زاده پنجشنبه 14 اردیبهشت در ستاد اجرایی جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان شهرستان ملایر، اظهار کرد: در طرح راه اندازی جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان که دومین سال از اجرای آن می گذرد، گروه های سنی تا 16 سال اعضای این باشگاه ها را تشکیل می دهند و از اهداف مهم آن ترویج کتابخوانی گروهی است.

وی افزود: این طرح برای نخستین بار در سال 95 در 16 شهر کشور اجرا شده و امسال قرار است در بیش از 70 شهر برگزار شود که ملایر یکی از آنهاست.

جمالی زاده عنوان کرد: هدف از طرح جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، همه گیر کردن کتاب و کتابخوانی به ویژه در کودک و نوجوان است و وظیفه اصلی باشگاه های کتابخوانی، بسترسازی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و مطالعه با استفاده از روش هایی همانند مطالعه گروهی، نقد و بررسی، مبادله کتاب و نامه به نویسندگان است.

جمالی زاده فعالیت جام باشگاه های کتابخوانی را همانند مسابقات و جام های ورزشی دانست و گفت: طراحان و کارشناسان این طرح برای گسترش کتابخوانی در کودکان و نوجوانان تدابیری نو را اندیشیده اند و افراد علاقمند برای فعالیت و رقابت در این طرح شرکت داده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: افراد بعد از طی دوره آموزشی که از 24 تا 26 اردیبهشت در همدان برگزار می شود، به عنوان مربی، گواهی شرکت و صلاحیت تأسیس و راه اندازی باشگاه داده می شود.

وی افزود: این مربیان می توانند توسط کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان، کتابخانه های عمومی، اداره آموزش و پرورش، پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد، جمع های خانوادگی برای انسجام دهی فعالیت ها، شناسایی و معرفی شوند تا در نهایت با ثبت نام در سایت ترویج کتاب ارشاد و عضوگیری به تشکیل گروه ها و حلقه های کتابخوانی منجر شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر یادآور شد: اعضای باشگاه برای رقابت در کتابخوانی بر اساس فهرست کتب و منابع درنظر گرفته شده، نسبت به خرید کتاب ها با 50 درصد تخیف به کتابفروشی ها اقدام کرده و با مطالعه، ارزیابی، چرخش کتاب در میان همسالان، برقراری ارتباط مستقیم با نویسنده و تهیه فیلم با موضوع معرفی کتاب، بتوانند در مراحل رقابت شهرستانی و کشوری شرکت کنند.

وی از کلیه ادارات و نهادهای مرتبط و علاقمندان به تأسیس باشگاه ها خواست آمادگی خود را برای شرکت در دوره آموزش مربی به اداره ارشاد ملایر اعلام کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ادامه داد: ظرفیت ها و توان بالایی برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در شهرستان وجود دارد و امیدواریم با همکاری مردم و دستگاه های فرهنگی، این طرح در ملایر و روستاها به خوبی اجرا شود تا با فعالیت تصویرگران و مربیان کتابخوانی، شاهد تأثیر آن در رونق چشمگیر مطالعه در مردم باشیم.

منبع خبر

می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «ترویج کتابخوانی با طرح جام»