باید کاری کنیم که مردم کتاب بخوانند


باید کاری کنیم که مردم کتاب بخوانند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۱

تعداد بازدید: ۱۰۰۲

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجید خدابخش ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، با اشاره به گزارش وضعیت کتابخانه های عمومی در استان، اظهار داشت: هدف اصلی ما ترویج کتابخوانی است، بنابراین در کنار توسعه و تجهیز کتابخانه ها باید کاری کنیم که مردم کتاب بخوانند.

وی افزود: ما می خواهیم دسترسی مردم به کتاب آسان تر شود و مثلاً می توانیم بخشی از اعتبارات ساخت و تجهیز کتابخانه ها را به عنوان یارانه به بخش کتاب اختصاص دهیم.

خدابخش با اشاره به توسعه خدمات داوطلبانه توسط شهروندان در کشورهای پیشرفته دنیا از مدیران و کارشناسان نهاد کتابخانه های عمومی استان خواست در خصوص اداره کتابخانه های عمومی در این کشورها نیز پژوهشی انجام دهند و از تجربیات آنها استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این نشست از فعالیت 142 کتابخانه عمومی در استان خبر داد و گفت:110 مورد از آنها زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی فعالیت می کنند.

شهرام خدایی علمداری، وسعت کتابخانه های عمومی استان را 80 هزار مترمربع اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون بیش از 2 میلیون و 436 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان نگهداری می شود که برای دست یابی به هدف هر شهروند استان یک جلد کتاب، تجهیز، نوسازی و توسعه فضای فیزیکی کتابخانه های استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 5 میلیون و 600 هزار مراجعه به کتابخانه های عمومی استان صورت گرفته است، گفت: به طور متوسط یک سوم از جمعیت استان در طول سال 95، حداقل یک جلد کتاب امانت گرفته اند و این آمار علاوه بر آمار کتابخانه های مساجد، دانشگاه ها، مدارس و کتاب های خریداری شده توسط خود مردم است.

در این نشست اختصاص 30 درصد از سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری تبریز برای حل مشکلات کتابخانه های عمومی مناطق محروم استان تصویب شد.

همچنین استاندار آذربایجان شرقی در این نشست در تماس تلفنی با فرماندار هریس و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، دستور واگذاری ساختمان کتابخانه عمومی شهر هریس به نهاد کتابخانه های عمومی استان را صادر کرد.

#باید کاری کنیم که مردم کتاب بخوانند
می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «باید کاری کنیم که مردم کتاب بخوانند»