اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی با نذر کتاب


اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی با نذر کتاب

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۲۶

تعداد بازدید: ۱۳۳۰

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش صاحب نیوز نمایشگاه فرهنگی و مذهبی با ۱۵۰۰ عنوان کتاب با تخفیف ۵۰ درصد تا پایان آذرماه در شهر دیزیچه در حال برگزاری است.

پیش از امروز در حاشیه این نمایشگاه با حضور مسئولان برنامه نذر کتاب برگزار شد.

یکی از نقاط ضعف جامعه ما، پایین بودن سرانه مطالعه است

امام جمعه دیزیچه در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با مبارکه نا با بیان اینکه طرح فرهنگی نذر کتاب اقدامی مهم است که اطلاع رسانی گسترده را می طلبد، گفت: یکی از نقاط ضعف جامعه ما، پایین بودن سرانه مطالعه است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی صانعی بابیان اینکه در دنیای امروز با توجه به تهاجم فرهنگی و وجود شبکه های مجازی مختلف که سعی در ارائه مطالب نادرست دارد، اظهار کرد: نذر کتاب طرح و برنامه خوبی برای عرضه مطالب مفید است.

وی ادامه داد: برنامه نذر کتاب در شهر دیزیچه برای دومین سال است که اجرا می شود و امسال هم مانند سال گذشته خیرین و مسئولان در این برنامه حضور و یک سنت حسنه را برگزار کرده اند.

امام جمعه دیزیچه با تأکید بر اینکه باید به مطالعه پیرامون مسائل مهم زندگی اهمیت بدهیم، بیان کرد: این سنت حسنه نذر کتاب، خوب است در شهرهای دیگر هم برگزار شود که هرکسی که می خواهد کمک و در نذر کتاب شرکت کند، شرایط آن فراهم باشد.

نذر کتاب یک حرکت جمعی برای اشاعه فرهنگ کتاب خوانی است

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مبارکه نیز با اشاره به اینکه کتاب غذای روح است و نباید مورد بی توجهی قرار گیرد، تصریح کرد: برای اقدامات فرهنگی نیز راه های آسان و کم هزینه زیادی وجود دارد و نذر کتاب یک حرکت جمعی برای اشاعه فرهنگ کتاب خوانی است.

رضا ملکی بابیان اینکه هدف طرح «نذر کتاب» ترویج کتاب و کتاب خوانی از طریق گره زدن سنت حسنه نذری با کتاب است، گفت: این نذر کتاب، مشکل منابع کتاب خانه های عمومی شهرستان را رفع می کند.

وی افزود: یکی از روش های تأمین منابع کتاب در کتاب خانه ها استفاده از ظرفیت نذر کتاب است و در صورت فرهنگ سازی می تواند به یکی از مهم ترین منابع تأمین کتاب تبدیل شود.

رییس اداره کتابخانه های عمومی مبارکه با تأکید بر اینکه نذر کتاب برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه و افزایش سرانه مطالعه اجرایی شده است، اظهار کرد: این حرکت جمعی برای اشاعه فرهنگ کتاب خوانی در میان شهروندان و تلاش در ترویج سنت نیک نذری دادن برای یک محصول فرهنگی همچون کتاب است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین بار در شهرستان مبارکه نذر کتاب برگزار شد، بیان کرد: نذر کتاب سال گذشته در شهر دیزیچه برگزار و بیش از سه میلیون تومان به کتابخانه شهر دیزیچه کمک شد.

ملکی بابیان اینکه ۲۰ کتابخانه و ۸۰ هزار جلد کتاب در سطح شهرستان مبارکه وجود دارد، مطرح کرد: ۱۳ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی در شهرستان و سه هزار نفر از این اعضا از شهر دیزیچه هستند.

این برنامه با حضور امام جمعه، شهردار و شورای اسلامی و مردم و خیران شهر دیزیچه در کتابخانه مهدی موعود(عج) این شهر برگزار شد.

#اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی با نذر کتاب
می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی با نذر کتاب»