شکوفایی زیرساخت‌های کتابخوانی نیازمند توجه مسئولان است


شکوفایی زیرساخت‌های کتابخوانی نیازمند توجه مسئولان است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۱۲

تعداد بازدید: ۱۳۸۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهریار پرهیزکاری در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین که ظهر امروز برگزار شد، نیروی انسانی متعهد و متخصص را یکی از زیرساخت های جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری در این بخش برای ساخت کشور می تواند بستر لازم را برای این امر فراهم کند.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه کتاب و کتاب خوانی چالش هایی در جامعه دیده می شود که برای رفع آن یک عزم ملی نیاز است، افزود: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب خوانی زمینه لازم را برای تربیت نسل فعال، پویا و علمی برای ساختار مدیریتی در کشور فراهم می کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین آمار سرانه مطالعه کتاب در جامعه را غیرقابل قبول دانست و ادامه داد: از جمله دلایل این امر می توان به نبود زیرساخت های لازم برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور و در میان خانواده ها اشاره کرد؛ باید به سرمایه گذاری فرهنگ کتابخوانی در سنین پایه توجه کرد.

پرهیزکاری با بیان اینکه از جمله طرح هایی که در حوزه ترویج کتاب خوانی طی سال جاری اجرا می شود می توان به اجرای طرح «پایتخت دوره ای کتاب ایران» به عنوان چهارمین دوره اشاره کرد، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر می تواند در این راستا مساعدت و کمک بسیاری داشته باشد تا مقوله کتاب و کتاب خوانی با ایجاد زیرساخت های آن در استان شکوفا شده تا استان قزوین بتواند برند پایتختی کتاب کشور را به دست آورد.

این مسؤول اضافه کرد: در این طرح استان های مختلف طرح های توانمند و خلاقانه خود را برای دبیرخانه ارسال کرده تا بعد از داوری متناسب با توان و نوع آوری صورت گرفته، استان منتخب برای پایتختی کتاب ایران انتخاب شود.

وی تصریح کرد: موفقیت در این راستا نیازمند همت بالای استانی و هم افزایی مناسب میان مسئولان است و توانمندی های دستگاه های مختلف فرهنگی در عرصه کتاب و کتاب خوانی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تلاش کرده ایم تا حضور موفق و پربار در این طرح داشته باشیم.

#شکوفایی زیرساخت‌های کتابخوانی نیازمند توجه مسئولان است
می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «شکوفایی زیرساخت‌های کتابخوانی نیازمند توجه مسئولان است»