شهرتی‌فر: اصحاب فرهنگ مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی را نسخه‌پیچی کنند


شهرتی‌فر: اصحاب فرهنگ مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی را نسخه‌پیچی کنند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۰۳

تعداد بازدید: ۱۱۳۳

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش نسل تدبیر، رحیم شهرتی فر به همراه تنی چند از مدیران استانی از جمله محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خدایی؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی از چند کتافروشی و انتشارات تبریز بازدید کرد.

در این بازدید، مشکلات اقتصادی موجود در حوزه نشر ،لزوم راه اندازی پردیس فرهنگی و یا مجتمع کتاب در تبریز، کاهش رغبت مردم به مطالعه کتاب با توجه به گسترش روزافزون تکنولوژی و فناوری و همچنین لزوم افزایش حمایت های مادی و معنوی دولت از فعالین حوزه نشر و کتاب از سوی برخی ناشران و کتابفروشان مطرح شد.

شهرتی فر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه بر ضرورت فرهنگ سازی و تشویق مردم توسط فعالین فرهنگی، رسانه ها و .. برای افزایش مطالعه تاکید کرد.

وی از پیشنهاد یکی از ناشران مبنی بر راه اندازی مجتمع فرهنگی کتاب در تبریز نیز استقبال کرد و خواستار بررسی این موضوع در شورای اسلامی کلانشهر تبریز و کمیسیون فرهنگی شد.

وی با بیان اینکه حمایت از حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از مهم ترین اولویت های دولت دوازدهم است ابراز کرد: دولت یازدهم و دوازدهم عی رغم تنگناهای بسیار شدید مالی، اقدامات خوبی را در این حوزه انجام داده است و از این پیس نیز نهایت تلاش خود را برای افزایش حمایت در این حوزه به کار می گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین از فعالین فرهنگی و متخصصین امر خواست که برای رفع مشکلات مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی، راهکار ارائه کنند.

فرج قلیزاده؛ رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز نیز در این بازدید گفت: موضوع احداث پردیس فرهنگی کتاب در تبریز در شورای کلانشهر این شهر و کمیسیون های مربوطه طرح می شود و در صورت تصویب، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با اشاره به بخشی از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه کتاب و نشر بر ضرورت ایجاد انجمن صنفی کتابفروشان استان و همچنین حمایت مادی و معنوی دولت از این تشکل تاکید کرد.

#اصحاب فرهنگ مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی را نسخه‌پیچی کنند
می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «شهرتی‌فر: اصحاب فرهنگ مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی را نسخه‌پیچی کنند»