میزبانی بیمارستان میر از سفیران درمانگر کتاب و کتابخوانی


میزبانی بیمارستان میر از سفیران درمانگر کتاب و کتابخوانی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۹

تعداد بازدید: ۱۲۲۰

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در واپسین روزهای هفته کتاب و کتابخوانی و در راستای هفته دیابت تحت عنوان "دیابت و رسانه" با اجرای اولین طرح برنامه مشترک پیشنهادی بین واحد فرهنگی ارشاد اسلامی استان فارس و جامعه درمان برپاشد.

روند برنامه در قالب نام گذاری "سفیران درمانگر کتاب و کتابخوانی" با حضور دکتر نجیبی ریاست بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میر و اعضای هیأت مدیره از جمله دکتر پولادی متخصص ارتوپدی مدیریت پرستاری و بتول معلم رئیس گروه امور فرهنگی و مشاور امور خانواده و بانوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ادامه یافت.

در این برنامه با حضور تیم همراه در بخش ها و هدیه کتاب به همراهان و بیماران گفتگوهای صمیمانه ای بین بیماران، بویژه مادرانی که فرزندشان تازه متولد شده بودند و همراهان و هیات بازدید کننده صورت گرفت و در این راستا تشویق به کتابخوانی و گذراندن وقت در زمینه کسب تجربه کتابخوانی با فضای توام با نشاط و شوق ترویج گردید.

همچنین در جهت ارتقای کتابخوانی در بین کارکنان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میر، جلسه ای با حضور کلیه مسعولین برگزار شد و طی آن ریاست بیمارستان دکتر نجیبی در زمینه نقش سرانه مطالعه و کتابخوانی در ارتقای سلامت اندیشه و روان، سخنانی ایراد نمود و از تفاهم نامه بین فرهنگ و ارشاد فارس و بیمارستان میر در زمینه تبادل اطلاعات برای انتشار کتاب هایی که مناسب ارتقای سطح آگاهی جامعه باشد، استقبال کرد.

سپس مشاور امور خانواده و بانوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در جمع کارکنان و مسئولان پیرامون نقش مطالعه در سطح ارتقای آگاهی واحد های درمانی گفت: سرانه مطالعه در کشورها به رشد فرهنگی آن ها و به طور گسترده تر به توسعه انسانی در هر کشور مربوط می شود. به این معنا که هر چه سرانه مطالعه بالاتر باشد به شرط وجود دیگر عناصر، آن کشور از رشد فرهنگی بالاتری برخوردار است.

رئیس گروه امور فرهنگی ارشاد اسلامی استان فارس افزود: جامعه جهانی هر روز در پرتو تحولات جدید، تکنولوژی های مدرن و روزآمدی را به جامعه ارائه می دهد. در این میان اگر کسی از دانش و فن و تکنیک روز عقب بماند هیچ فرصت جبرانی برای سال های از دست رفته ندارد و در نتیجه در بسیاری از مسائل همگام و هماهنگ با دیگر افراد جامعه نخواهد بود. بسیاری از افراد جامعه با آن دقت و وضوح لازم این عوامل را متوجه نشده اند.

بتول معلم اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه ای پیشرو داشته باشیم و هر روز فاصله ما از نظر تمدن و تکنولوژی با جوامع پیشرفته بیشتر نشود، همچنین اگر بخواهیم از نظر فرهنگی جامعه ای بهنجار داشته باشیم، یعنی جامعه ای که بتواند از یک تاریخ و فرهنگ غنی و عظیم حمایت کند و حامی و نماینده آن در بین کشورهای دیگر باشد، باید برای اهمیت و ارزش دادن افراد به مطالعه عمیقاً در اندیشه بود و به شکل وسیعی برنامه ریزی کرد، زیرا ما چه بخواهیم چه نخواهیم تکنیک ، دانش و فناوری روز به ما دیکته خواهد شد. پس جامعه باید وسایل ارتقاء و زمینه های ایجاد آن را فراهم کند.

در پایان این مراسم، کتاب های متنوعی از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیماران و کارکنان اهدا شد.

#هفته دیابت تحت عنوان دیابت و رسانه #ارتقای کتابخوانی
می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «میزبانی بیمارستان میر از سفیران درمانگر کتاب و کتابخوانی»