دین مبین اسلام پرچم‌دار کتاب و کتاب‌خوانی است


دین مبین اسلام پرچم‌دار کتاب و کتاب‌خوانی است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۹

تعداد بازدید: ۱۵۲۲

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش یار کتاب حجت الاسلام محمد راشکی، امام جمعه نیمروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: امروزه رنگ مطالعه در جامعه کم شده و جای خود را به فضای مجازی داده است.

وی ادامه داد: ضروری است در جامعه آثار کتاب و کتاب خوانی پررنگ و نهادینه شود.

حجت الاسلام راشکی با اشاره به اهمیت کتاب ابراز داشت: تقویت فرهنگ کتاب خوانی در جامعه موجب بالابردن علم و دانش در جامعه شده و با توجه به تأکیدات دین مبین اسلام کتاب، علم و دانش موجب پیشرفت هر جامعه می شود.

امام جمعه هیرمند در ادامه افزود: دین اسلام نسبت به ارزش علم و آموزش سفارش زیاد کرده تا جایی که در قرآن در خصوص علم فرموده است که علم، انسان را به خدا نزدیک می کند.

وی با تأکید بر اینکه دین مبین اسلام، پرچم دار کتاب و کتاب خوانی است گفت: اسلام، دین اندیشه و معرفت، دانش و معنویت است؛ تنها راه انتقال علوم گذشتگان به عصر امروز کتاب بوده که در روایات نیز بر آن تأکید فراوان شده است.

حجت الاسلام راشکی در پایان با بیان اینکه خانواده، مهم ترین نهاد تأثیرگذار در تربیت کودکان و جوانان است عنوان کرد: اگر کودک در خانواده ای پرورش یابد که اهل مطالعه هستند و کتاب های سودمندی را در اختیارش قرار می دهند، به یقین او هم با کتاب و مطالعه انس پیدا می کند.

#نقش کتاب در تربیت کودکان و‌ جوانان #تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه موجب بالابردن علم و دانش
می پسندم (۵) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «دین مبین اسلام پرچم‌دار کتاب و کتاب‌خوانی است»