مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی در شازند برگزار می‌شود


مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی در شازند برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۰

تعداد بازدید: ۱۴۰۰

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

مسعود عظیمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شازند به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزارمی شود.

وی تصریح کرد: کتاب 10 قصه از امام رضا (ع) به صورت فایل الکترونیکی PDF در این دوره از مسابقه باشعار آینده روشن با خانواده کتاب خوان عرضه می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شازند افزود: این کتاب نوشته مژگان شیخی است که سابقه خوبی در نگارش قصه هایی از زندگی امامان (ع) و بزرگان فرهنگ ایران برای بچه ها دارد.

عظیمی ادامه داد: کاری که در کتاب «۱۰ قصه از امام رضا (ع)» انجام شده، رفتن سراغ بخشی از روایات است، در این کتاب ۱۰ روایت از زندگی امام هشتم (ع) تبدیل به قصه هایی مناسب شده است، ترکیب قصه ها، متنوع است، هم روایاتی درباره سبک زندگی (مثل پرهیز از اسراف) آمده، هم اتفاقاتی از زندگی حضرت رضا (ع) تعریف شده (نظیر درختی بادامی که آن امام در شهر نیشابور کاشتند یا داستان نماز باران خواندن حضرت)، مفاهیمِ دینی توضیح داده شده (مثلا قصه آخر، مفهوم شیعه و پیروِ امامان بودن را شرح کرده) و هم دانستنی هایی درباره امام (ع) است (نظیر روحیه بخشندگی امام یا توضیح اینکه چرا حضرت لقب «ضامن آهو» دارند؟).

به گفته وی آغاز مسابقه از 20 آبان ماه همزمان با آغاز هفته کتاب وکتابخوانی تا 26 آبان ماه و مهلت ارسال پاسخنامه 29 آبان ماه است.

#شعار آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان #مسابقات کتابخوانی آغاز هفته کتاب وکتابخوانی
می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی در شازند برگزار می‌شود»