اجرای 20 برنامه فرهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سیمرغ


اجرای 20 برنامه فرهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سیمرغ

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۱۸

تعداد بازدید: ۱۲۵۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

مصطفی فضلی قادیکلایی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سیمرغ، با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب خوانی اظهار کرد: هفته کتاب و کتاب خوانی، تلنگری برای یادآوری نقش و تأثیر کتاب در زندگی است.

وی با بیان اینکه کتاب خواندن یک هنر است، تأکید کرد: کتاب خوانی تأثیر به سزایی در بالا بردن سطح آگاهی و اعتماد به نفس به ویژه در نوجوانان و جوانان دارد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سیمرغ از اجرای بیش از 20 برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان سیمرغ خبر داد و گفت: برنامه هایی همچون بازدید مسؤولان شهرستانی از کتابخانه های عمومی، برگزاری نمایشگاه کتاب شهرستانی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تورهای بازدید دانش آموزی در طول هفته و برگزاری زنگ مطالعه در مدارس شهرستان از جمله برنامه های اجرایی در این هفته است.

این مسؤول افزود: اجرای تبلیغات محیطی و فضاسازی، برگزاری برنامه یک هفته و هفت قصه، برگزاری ایستگاه نقاشی، برگزاری مسابقه کتاب خوانی ویژه بزرگداشت هفته کتاب و کتاب خوانی، برنامه نقد و بررسی کتاب نویسنده بومی شهرستان سیمرغ، طرح نذر کتاب با عنوان اهدا کتاب اهدا دانایی، برنامه ملاقات کتابداران و اعضای کتابخانه عمومی شهرستان با امام جمعه، فرماندار و خانواده شهدا شهرستان و تجدید میثاق با آرمان های شهدا از دیگر عناوین هفته کتاب و کتاب خوانی است.

فضلی قادیکلایی با اشاره به تقارن این هفته با ایام وفات پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) برگزاری نمایشگاه کتب مرتبط بازندگی این بزرگواران را در کتابخانه عمومی شهرستان خواهیم داشت، تصریح کرد: سخنرانی و ارائه گزارش عملکرد در نماز جمعه از دیگر برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: بازدیدهای دانش آموزی و دانشجویی، اهدا کتاب و مجله به رانندگان تاکسی و آرایشگاه های مردانه و زنانه و کسبه و مغازه داران با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، نواختن زنگ هفته کتاب در مدرسه پسرانه سید رضی رکن کلا، برگزاری نشست کتاب خوان دانش آموزی، اجرا طرح فوق العاده با کتاب در کتابخانه عمومی کیاکلا، ثبت نام رایگان از مراجعین حضوری به کتابخانه در یک روز از هفته کتاب، برپایی نمایشگاه درون کتابخانه ای و بازنمایی منابع نورسیده همچنین درج مطالب هفته کتاب در سربرگ مکاتبات اداری تمام دستگاه ها ازجمله اقداماتی است که هفته کتاب و کتاب خوانی در شهرستان سیمرغ انجام می شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سیمرغ خاطرنشان کرد: در برنامه یک هفته هفت قصه که به معرفی کتاب و برنامه قصه گویی برای کودکان در طول هفته کتاب پرداخته می شود، جلسه نقد و بررسی کتاب یکی از نویسندگان بومی شهرستان و اجرای طرح ساعت فوق العاده با کتاب و مسابقه کتاب خوانی شهرستانی چهار برنامه شاخص شهرستانی در این هفته است.

فضلی قادیکلایی در پایان خواستار حمایت بیشتر مسؤولان شهرستانی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی و ارتقا شاخص های کتابخانه ای سیمرغ شد.

#رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی #برگزاری نشست کتاب‌خوان دانش‌آموزی #مسابقه کتاب‌خوانی شهرستان
می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «اجرای 20 برنامه فرهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سیمرغ»