گزارش تصویری؛ کتابخوانی در جهان


گزارش تصویری؛ کتابخوانی در جهان

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۱۷

تعداد بازدید: ۱۲۸۱

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش یار کتاب به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ چند روز دیگر هفته کتاب در کشور ما آغاز می شود و خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما حضور خود را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت مغتنم شمرد تا بین میزان کتابخوانی در کشور ایران با کشور های دیگر جهان مقایسه ای داشته باشد.

به نظر می رسد نبض کتابخوانی در همه جای دنیا دست آدم های علاقه مند به کتاب است؛ آدم هایی که سرشان در کتاب است و وقتی سراغشان می رویم آن ها هم مثل ما اول درگیر آمارند.

تا مدت ها همه فکر می کردند، اروپایی ها و آمریکایی ها باید در این زمینه پیشرو باشند، ولی همین چند وقت پیش آماری منتشر شد که هندی ها را کتابخوان ترین مردم دنیا معرفی کرد.

گرچه میزان مطالعه کتاب در کشور های مختلف دنیا متغیر است، ولی کشور هایی که از میزان مطالعه بالایی برخوردارند سعی می کنند این سطح را حفظ کنند و کشور هایی هم که احساس می کنند مردم آن ها کمتر کتاب می خوانند با این موضوع می جنگند و مبارزه می کنند.

اما این جنگ بیشتر در برابر موبایل و اینترنت است که یک معضل همگانی است.

یک خانم اهل استونی برای دل کندن از اینترنت کتاب های جذاب برای کودکان را پیشنهاد می کند؛ کتاب هایی شکلی که در همه جای دنیا هست و در کشور ما هم کم نیست.

درواقع بیشتر کشور های دنیا مثل کشور خود ما روی موضوع کودک و نوجوان متمرکزند.

حالا می توان فهمید که گرچه میزان کتابخوانی در کشور های مختلف متفاوت است، اما آرمان شهر کتابخوان ها یک شکل و شمایل دارند؛ یا باشگاه های کتابخوانی دارند یا به نیاز های مخاطبان پاسخ می دهند.

در نهایت می توان فهمید این نمایشگاه های فصلی کتاب و این دورهمی مختلف در همه جا برگزار می شود فقط کافی است از فرصت ها استفاده کنیم.

دانلود فیلم

#نمایشگاه‌های فصلی کتاب #میزان کتابخوانی در کشور ایران #میزان مطالعه کتاب در کشور‌های مختلف #آرمان شهر کتابخوان‌ها #باشگاه‌های کتابخوانی
می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «گزارش تصویری؛ کتابخوانی در جهان »