برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «رضای مهر» در کشور/ با کتاب‌خوانی می‌توان کاری برای ظهور انجام داد


برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «رضای مهر» در کشور/ با کتاب‌خوانی می‌توان کاری برای ظهور انجام داد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۲

تعداد بازدید: ۱۵۱۸

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

مسابقه ی کتاب خوانی «رضای مهر» به دو شکل حضوری و پیامکی در کل کشور و با جایزه ویژه یک دستگاه خودروی پراید برگزار می شود.

به گزارش تهران نیوز ، به نقل از اسلامشهرخبر، مسابقه کتاب خوانی «رضای مهر» با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و همچنین ایجاد خانواده و جامعه ای بانشاط در سراسر کشور برگزار می شود. گفتگوی زیر با سید حسین موسوی مفرح از دست اندرکاران و فعالان برگزاری مسابقه است.

*علت برگزاری مسابقه در قالب مسابقه کتاب خوانی چیست؟

کتاب خوانی و فرهنگ کتاب خوانی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است. ایشان چندین مرتبه به این نکته تأکید کردند و فرمودند و توصیه های عملی داشتند و کتاب های دیگران را تقریظ زدند. این نشان می دهد که کتاب خوانی اهمیت دارد و وقتی برای رهبر جمهوری اسلامی که می خواهند کشور را به سمت ظهور ببرند اهمیت دارد نشان می دهد با کتاب خوانی می توان کاری برای ظهور انجام داد این اعتقاد باید وجود داشته باشد و باید برای آن تلاش کرد.

رهبری بارها تأکید کردند که کاری کنید که مردم کتاب خوان شوند و فرمودند که کتاب را باید ترویج کرد. کتاب باید وارد زندگی مردم شود. متناسب با این فرمایش کار جدی دیده نشد نه در بین مردم و نه در بین نهادهای دولتی و هیچ یک کار خودجوش تمیز اجرا نکردند. بر اساس این دغدغه مسابقه کتاب خوانی رضای مهر در سطح کشور برگزار می شود. عنوان مسابقه٬ رضای مهر٬ به معنای رضای ولی و رهبر است.

*در رابطه با منبع مسابقه نیز توضیح دهید و ویژگی های آن را بیان کنید؟

وقتی ما می خواهیم برای کتاب کاری کنیم و مردم را کتاب خوان کنیم باید موضوعی را به آنان ارائه دهیم که موردنیاز آنان باشد. به این علت این موضوع انتخاب شد که خانواده کوچک ترین ولی مهم ترین نهاد جامعه است ما اگر خانواده ای داشته باشیم که در آن نشاط جریان داشته باشد این خانواده ها در کنار هم جامعه ای بانشاط را تشکیل می دهند ولی اگر خانواده هایی سرد و بی نشاط داشته باشد جامعه ای سرد خواهیم داشت. اکنون می بینیم که نظام سلطه چقدر برای از هم پاشیدن خانواده برنامه ریزی کرده است و برای فروپاشی خانواده های شیعی برنامه دارد و آنان را به سردی می کشد.

بر همین اساس کتاب نشاط در خانواده شامل مجموعه سخنرانی های حجت الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی مدیر کانون فرهنگی راه انقلاب پیرامون موضوع خانواده انتخاب شد. این کتاب در ۲۴۰ صفحه با زبان ساده و روان نگاشته شده است و در عین حال دارای مطالب بسیار مفیدی است. ما مشاهده می کنیم که خانواده ها تشنه این موضوع هستند و با علاقه زیادی کتاب را تهیه می کنند.

*جوایز این مسابقه چیست؟ برگزارکننده آن چه نهادی است؟

این مسابقه در دو بخش منطقه ای و کشوری برگزاری می شود بخش منطقه ای مربوط به سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم است و بخش کشوری آن شامل همه استان ها و شهرهای دیگر است. مجری بخش منطقه ای قرارگاه فاطمه زهرا (س) اسلامشهر بامسئولیت حجت الاسلام والمسلمین محمدی مجری طرح کشوری هیئت یا مهدی اسلامشهر است.

جوایز بخش منطقه ای شامل: ۱۴ کمک هزینه مشهد، ۱۴ کتابخانه شخصی، ۱۴ قلم لوازم منزل، ۱۴ انگشتر نقره، ۱۴ کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومان،۱۴ کارت هدیه ۵۰ هزارتومانی، ۱۴ عدد کتاب و ۱۴ فلش مموری ۸ گیگ است بخش منطقه ای مسابقه جمعه ۲۴ آذرماه به صورت حضوری در سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم برگزار می شود و برنده ها از طریق کانال تلگرامی رضای مهر، سایت قیام و سایت هیات یامهدی (http://www.qiyam.ir/ و @rezaye_mehr و http://heyat.in/ ) اعلام می شود. آزمون غیرحضوری ویژه هم وطنان سراسر کشور ۱۵ آذرماه از طریق وبسایت و کانال تلگرامی اطلاع داده می شود در این نوع آزمون هر یک از کتاب ها دارای بارکد بوده و شرکت کنندگان بارکد کتاب را به همراه پاسخ سؤالات به صورت پیامکی ارسال می کنند. جوایز این بخش متعاقباً اعلام می شود.

در پایان مسابقه از کلیه شرکت کنندگانی که موفق شدند نمره بالای ۱۶ را کسب کنند قرعه کشی به عمل می آید و به یک نفر از آنان خودروی پراید اهدا می شود. زمان قرعه کشی نیز ولادت حضرت مهدی (عج) در مسجد موسی بن جعفر شهرستان اسلامشهر خواهد بود.

*نحوه تهیه کتاب به چه صورت خواهد بود؟

کتاب در سراسر کشور با تخفیف ۵۰ درصد یعنی ۶ هزار تومان عرضه می شود با هر کتاب یک نفر می تواند شرکت کند عرضه کتاب در سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم تا ۱۷ آذرماه ادامه دارد. در شهرستان اسلامشهر، فروشگاه کسا در خیابان امام محمدباقر (ع) و فروشگاه بیداری در شهرک واوان و در روز جمعه در مصلی های نماز جمعه اسلامشهر، واوان، چهاردانگه و احمدآباد، نسیم شهر، نصیر شهر، بهارستان و رباط کریم عرضه می شود. علاوه بر آن مساجد و هیات مذهبی فعال منطقه نیز کتاب را عرضه می کنند. در سایر نقاط کشور هر استان یک نماینده دارد که کتاب به دست نماینده می رسد و در آن استان توزیع می شود.

قابل ذکر است کتاب «عوامل نشاط در خانواده» اثر حجت الاسلام سید حسین موسوی دربرگیرنده سخنرانی وی در هیئت یامهدی (عج) است که در شب های قدر سال ۱۴۳۸ قمری در مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) واوان ایراد گردیده است و با تنظیم و تکمیل توسط حجت الاسلام مجید یونسی، به بازار عرضه شده است. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۰۹۹۰۷۹۲۹۲۶۰ تماس حاصل کنند.

#جزئیات مسابقه کتاب‌خوانی رضای مهر #ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی
می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «رضای مهر» در کشور/ با کتاب‌خوانی می‌توان کاری برای ظهور انجام داد»