افزایش مطالعه در کشور موضوعی فرا دستگاهی است


افزایش مطالعه در کشور موضوعی فرا دستگاهی است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۲۸

تعداد بازدید: ۱۲۱۰

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

حسین محبوبی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب حرکت فرهنگی زیبایی است که جای تقدیر از برگزارکنندگان آن را دارد.

وی افزود: مسائل فرهنگی مسائل پایه ای است که باید روی آن کار شود و کودکان را از مهدهای کودک به خواندن کتاب تشویق کرد تا مطالعه کتاب در آن ها نهادینه شود.

محبوبی ادامه داد: در اداره کل راه و شهرسازی گلستان هر مجموعه و معاونتی کتاب های تخصصی مربوط به خود را دارد اما کتاب خانه عمومی که کارمندان بتوانند از آن بهره ببرند وجود ندارد و برای اینکه سطح معلومات غیر فنی کارمندان را افزایش دهیم لازم است کتابخانه ای عمومی در این اداره کل تأسیس شود.

وی تصریح کرد: البته بن های فرهنگی به کارمندان اداره داده می شود تا از کتابخانه های طرف قرارداد اقدام به خرید کتاب کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بحث کتاب و کتاب خوانی بحث فرادستگاهی است و همان طور که بحث بافت های تاریخی و حاشیه نشینی را نمی توان فقط مربوط به راه و شهرسازی دانست و تمام دستگاه ها باید در آن ورود داشته باشند بحث کتاب و کتاب خوانی را هم نمی توان تنها مختص به نهاد کتابخانه ها دانست بلکه موضوع کتاب خوانی مقوله ای است که نیازمند فرهنگ سازی است.

وی گفت: تبلیغات شهری و فضای مجازی برای دعوت مردم به نمایشگاه باید جدی گرفته شود چراکه ما کشوری هستیم که از فرهنگ کهنی در ادبیات برخورداریم و کتاب خوانی باید در کشور ما نهادینه شود.

#نمایشگاه کتاب گلستان #ترویج فرهنگ کتابخوانی #شوق کتابخوانی
می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «افزایش مطالعه در کشور موضوعی فرا دستگاهی است»