مسابقه کتابخوانی « الگوی سوم» در سطح جنوب کرمان برگزار می شود


مسابقه کتابخوانی « الگوی سوم» در سطح جنوب کرمان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۱۲

تعداد بازدید: ۱۱۵۳

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

حجت الاسلام مسعود راوند مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان پیش از ظهر امروز ( 12 مهر ) ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام به خبرنگار شبستان گفت: زن در طول تاریخ و بر اساس نوع جهانبینی که در میان تمدن های بشری بوده است، دارای جایگاهی متفاوت و غالبا متزلزلی از حیث کرامت انسانی بوده است.

وی افزود: وقتی که به تمدن غرب توجه می کنیم، زن را به عنوان جنس دوم همچون کالایی در خدمت خواسته های مردان مشاهده می کنیم که به هیچ وجه کرامت واقعی وی مورد توجه نبوده است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان داشت: در تفکر و تمدن شرق نیز زن به مثابه موجودی منفعل درنظر گرفته می شود که به زاویه رانده شده است در نتیجه جایگاه و کرامت زنان نادیده گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه پس از ظهور دین مبین اسلام نگاه به زن تغییر پیدا کرد، اظهار داشت: وقتی که تاریخ تمدن اسلام را ورق می زنیم در صحنه های مختلف تاریخی همواره شاهد اثرگذاری زنان هستیم لذا دین مبین اسلام هویت زن را احیا کرد و برای وی ارزش قائل شد.

حجت الاسلام راوند خاطرنشان کرد: صحنه قیام عاشورا و در عصر معاصر هشت سال دفاع مقدس همواره شاهد حضور موثر زنان در صحنه بودیم لذا این وقایع ثابت کرده است که زنان همواره می توانند در صحنه های فردی و اجتماعی موفق و اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه پس از ظهور اسلام، الگوی سومی جهت معرفی زن به جامعه معرفی شد، اضافه کرد: دبیرخانه کانون های مساجد درنظر دارد در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در بین بانوان، ارتقا سطح آگاهی بانوان نسبت به الگوی زن مسلمان براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مسابقه کتابخوانی الگوی سوم ویژه رابطان خواهر و مدیران خواهر کانون های فرهنگی مساجد جنوب کرمان را برگزار کند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به اینکه تاریخ برگزاری این آزمون در آذر سال جاری است، خاطرنشان کرد: این مسابقه در سطح جنوب کرمان برگزار می شود از طرف دیگر بانوان می توانند جهت تهیه کتاب و یا کسب اطلاعات بیشتر با رابطان منطقه ای خواهر و یا با واحد خواهران کانون های مساجد ارتباط بگیرند.

#مسابقه کتابخوانی الگوی سوم #مسابقه کتابخوانی #الگوی سوم
می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «مسابقه کتابخوانی « الگوی سوم» در سطح جنوب کرمان برگزار می شود»