متاسفانه فقر کتابخوانی در کشور را شاهدیم/ بخشی از هدایا را باید به کتاب اختصاص داد


متاسفانه فقر کتابخوانی در کشور را شاهدیم/ بخشی از هدایا را باید به کتاب اختصاص داد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۶/۲۵

تعداد بازدید: ۱۱۷۸

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،حجت الاسلام سید حسین حسینی در حاشیه هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز ضمن تقدیر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد البرز به واسطه برپایی این رویداد فرهنگی گفت: غرفه های کتاب دربردارنده نیازهای خانواده در تمامی زمینه ها و موضوعات است و با وجود اینکه نمایشگاه در محدوده کوچکی برگزار شد اما مناسب بود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در شهر ملارد همچون سراسر کشور کتاب خوانی فقیر بوده و کتاب کمتر در سبد خرید خانواده ها می گنجد افزود: رهبر مظم انقلاب فرمودند همواره خواندن کتاب باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: متاسفانه در شهرستان ملارد نیز نگاه مثبتی به خواندن کتاب وجود ندارد لذا در تریبون نماز جمعه در ملارد و سراسر کشور بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب هر هفته یک کتاب معرفی می کنیم و بخشی از آن توسط مجری قرائت می شود.

وی تصریح کرد: باید از همه ظرفیت ها به ویژه مدارس، موسسات فرهنگی و ... برای ترویج و نشر کتابخوانی بهره گیریم چرا که در گذشته های دور زمانیکه ایران و تمدن اسلامی آقای کتابخوانی جهان بود در اروپا صرفا یک کتابخانه آن هم در کشور فرانسه وجود داشت که مسئول آن نیز ایرانی بود.

امام جمعه شهرستان ملارد در خاتمه با اشاره به اینکه در گذشته با حمله مغول سرمایه های فرهنگی ما زیر سوال رفت اما در عین حال دانشمندان ایرانی آقای علم جهان بودند خاطر نشان داشت: همواره بزرگان ما بر خواندن کتاب تاکید کردند لذا باید برای کتاب ارزش قائل شد بخشی از هدایا را با مقتضای سن مخاطبان به کتاب اختصاص دهیم.

#نگاه مثبتی به خواندن کتاب #خواندن کتاب #ترویج و تشویف فرهنگ کتابخوانی
می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «متاسفانه فقر کتابخوانی در کشور را شاهدیم/ بخشی از هدایا را باید به کتاب اختصاص داد »