جشنواره کتابخوانی رضوی قدمی موثر در ترویج فرهنگ مطالعه است


جشنواره کتابخوانی رضوی قدمی موثر در ترویج فرهنگ مطالعه است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۴

تعداد بازدید: ۱۱۱۵

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی قدمی موثر در ترویج فرهنگ مطالعه بود و پیامد این مهم را موثر ارزیابی می کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی اکبر احمدی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه 640 هزار نفر در کل کشور در جشنواره رضوی شرکت کردند، عنوان کرد: یاری و همت خبرنگاران مکمل تلاش نهاد کتابخانه های عمومی در رساندن پیام این جشنواره به آحاد جامعه بود و زمینه ساز حضور گسترده مردم در این جشنواره شد.

وی با بیان اینکه رسانه ها بایستی آئینه وفادار انعکاس رخدادهای گوناگون باشند، ادامه داد: حوزه خبرنگاری یکی از رکن های اصلی کار رسانه است و خبرنگار به عنوان چشم بیدار جامعه در دستیابی به حقایق رسالتی بس خطیر برعهده دارد و در همین راستا خبرنگار باید تصویر واقعی از جهان بیرون را به مخاطبان ارائه دهد و در هر حال امانتدار حوزه کار خود باشد و اخبار و اطلاعات را به صورت صحیح و دست نخورده به مردم جامعه انتقال دهد.

احمدی اظهار کرد: خبرنگار جامعه را رصد می کند و رسالتش انعکاس اخبار درست است، براین اساس خبرنگاران با در نظر گرفتن منابع خبری و تحقیق و تفحص در این خصوص، از درستی اخبار اطمینان حاصل می کند تا اخبار دقیق و جامعی را به مردم ارائه دهند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران چشم و گوش رسانه ها هستند و ما به عنوان متولیان حوزه فرهنگ در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از رسانه ها و خبرنگاران درخواست داریم که در این زمینه به ما کمک کنند.

احمدی یادآور شد: مطالعه در شکل گیری شخصیت افراد جامعه تاثیر بسزایی دارد و در کاهش آسیب های اجتماعی نقش عمده ای ایفا می کند.

وی گفت: مسابقه کتابخوانی رضوی در کل کشور رکوردار بود و به تبع آن در استان مرکزی هم این موضوع صادق بود. شش عنوان کتاب برای این مسابقات در نظر گرفته شده و حدود 10 هزار و 500 نفر در این مسابقات مشارکت داشتند که در مقایسه با سال گذشته در این خصوص شاهد رشد 162 درصدی بودیم، همچنین می توان گفت جشنواره رضوی قدمی موثر در ترویج مطالعه برداشته است.

احمدی در ادامه بیان کرد: پیامد برگزاری جشنواره رضوی را موثر ارزیابی می کنیم، چراکه افرادی که در این رویداد فرهنگی شرکت کردند با کتاب هایی که عملا فرهنگ و سیره ائمه را ترویج می دهد آشنا شدند. ترویج مبانی عملی سیره معصومین(ع) و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بود.

وی عنوان کرد: تمام اندیشمندان بر این عقیده هستند که ائمه(ع) چراغ راه زندگی محسوب می شوند، اینکه ما در جامعه شاهد رشد فزاینده آسیب های اجتماعی هستیم تنها به دلیل اینست که از سیره ائمه(ع) دور شده ایم.

احمدی یادآور شد: امروزه دیگر کتابخانه های عمومی از حالت امانت دادن صرف کتاب خارج شده اند و فعالیت های متعددی را انجام می دهند که برگزاری نشست های کتاب خوان، فعالیت در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، فراهم کردن کتاب برای زندانیان و برنامه های تلویزیونی که توسط صدا و سیما به منظور گسترش فرهنگ کتاب خوانی انجام شده از جمله این اقدامات محسوب می شود.

وی بیان کرد: کارمندان نهاد کتابخانه های عمومی، غالبا افرادی متخصص هستند و در این رشته تحصیل کرده اند و همچنین دوره های ضمن خدمت نیز برای این افراد برگزار می شود که این مهم موجب ارتقا فعالیت کتابخانه ها می شود.

منبع: ایسنا، منطقه مرکزی

می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «جشنواره کتابخوانی رضوی قدمی موثر در ترویج فرهنگ مطالعه است»