بنیه فرهنگی جامعه با برگزاری جشنواره‌های کتاب خوانی تقویت شود


بنیه فرهنگی جامعه با برگزاری جشنواره‌های کتاب خوانی تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۱

تعداد بازدید: ۱۳۲۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در آیین پایانی هفتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی در بوشهر با بیان اینکه فعالان حوزه کتاب، افسران سنگر پاسداری از ارزش ها هستند اظهار داشت: فعالان عرصه کتاب و کتاب خوانی افسران سنگر پاسداری از ارزش ها و سنگربانان در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان هستند.

وی با بیان اینکه کتابخوانی از جایگاه مقدسی برخوردار است خاطر نشان کرد: کتاب و کتاب خوانی موضوع مقدسی است که باید به آن توجه ویژه شود و تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمار کتاب خوانی در حد بسیار پایینی قرار دارد تصریح کرد: بنیه فرهنگی جامعه با برگزاری جشنواره های کتاب خوانی تقویت شود.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه جامعه مرتبط با کتاب جامعه ای بالنده است تصریح کرد: برگزاری اینگونه جشنواره ها که نقش مهمی در حوزه نهادیه شدن فرهنگ کتابخوانی دارد ترغیب مردم به کتاب خوانی و زمینه ساز عادت به مطالعه به صورت آرام در جامعه می شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در همه لایه های جامعه افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، خلاصه کردن کتابهای خوب، عرضه کتابهای جیبی، قرار دادن کتاب در وسائل نقلیه عمومی، کلینیک های درمانی و مطب پزشکان می تواند زمینه ساز ترویج کتاب خوانی باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ایجاد کتابخانه مرکزی در استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر دارای کتابخانه مرکزی نیست می طلبد با تامین بودجه فرهنگی برای ساخت کتابخانه مرکزی اقدام کرد.

حسینی بوشهری با تاکید براینکه کتابهای کتابخانه ها باید علمی، اخلاقی و زمینه ساز روند فکری باشند، بیان کرد : اداره کل کتابخانه های استان بوشهر نیز در زمینه تجهیز کتابخانه ها به کتاب های مناسب دقت لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم

می پسندم (۴) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «بنیه فرهنگی جامعه با برگزاری جشنواره‌های کتاب خوانی تقویت شود »