توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند عزم همگانی است


توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند عزم همگانی است

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۱

تعداد بازدید: ۱۱۲۰

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سعید شاهرخی در مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند اراده و عزم همگانی است که باید همه در این راستا همت کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین افزود: خانواده ها در زمینه ترویج کتابخوانی می توانند بسیار اثرگذار باشند و نهادهایی مانند صدا و سیما و آموزش و پرورش هم نقش مهمی دارند و همه باید بکوشند این فرهنگ فراگیر شود.

شاهرخی بیان کرد: از این حرکت خوبی که نهاد کتابخانه های عمومی در سراسر کشور انجام داده و این جشنواره را که جنبه معنوی، علمی و فرهنگ سازی دارد برگزار کرده تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: در استان قزوین هم این جشنواره برگزار و کار خوبی به لحاظ کمی و کیفی انجام شد که جای تشکر از همه همکاران در این مجموعه دارد که امیدواریم برگزاری اینگونه برنامه ها تداوم داشته باشد و شاهد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه اظهار کرد: با وجود بروز و ظهور رسانه های مختلف و روش های مختلف انتقال اطلاعات، کتاب جایگاه خود را حفظ کرده و همچنان به عنوان انتقال دهنده و مخزنی که علم و اندیشه بزرگان را در خود دارد، در دسترس است.

وی عنوان کرد: این موضوع رسالت ما را سنگین می کند و باید توجه به کتاب و کتابخوانی و عمومی کردن این فرهنگ را در دستور کار قرار دهیم.

شاهرخی اعلام کرد: تأکید دین اسلام و رهبر فرزانه انقلاب بر این است سعی خود را در ترویج کتابخوانی به کار گیریم و این مهم محقق نمی شود مگر اینکه همه آنها که فرصت، تریبون و قلمی در اختیار دارند، در این زمینه کمک کنند و در این بین نقش خانواده ها در ترویج کتابخوانی حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: خانواده ها در زمینه ترویج کتابخوانی بسیار می توانند اثرگذار باشند و نهادهایی مانند صدا و سیما و آموزش و پرورش هم نقش مهمی دارند و همه باید بکوشند این فرهنگ فراگیر شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: آنچه برای همه ما مشهود است اینکه وضعیت کتاب و کتابخوانی رضایت بخش نیست و باید تلاش جدی تری را در این حوزه داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: قطع یقین دستگاه های فرهنگی با توجه به نقش نویسندگان در امر کتاب و حمایت از نویسندگان، ناشران و انتشار کتاب ها در موضوعات مختلف می تواند اثرگذار باشد و وزارت فرهنگ و ارشاد برنامه های جدی در این زمینه دارد و ان شاالله همه با هم بتوانیم این مهم را ارتقا بخشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند عزم همگانی است»