برندگان مسابقه کتاب‌خوانی «رضایِ مهر» تقدیر شدند


برندگان مسابقه کتاب‌خوانی «رضایِ مهر» تقدیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۴

تعداد بازدید: ۱۲۳۴

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت هشتمین امام همام، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، نخستین مسابقه کتاب خوانی «رضایِ مهر»، در کابل برگزار شد.

به گزارش سایت افغانستان ما و به نقل از خبرگزاری فرهنگ، مسابقه کتاب خوانی «رضایِ مهر»، روز چهارشنبه (11 اسد)، با حضور نوجوانان و جوانان، به همت کتابخانه عمومی نمارسانه در کابل برگزار شد.

از میان شرکت کنندگان این مسابقه، ده تن به عنوان نفرات برتر برگزیده شدند و اسامی برگزیدگان این مسابقه در محفل شعرخوانی «رضایِ مهر»، امروز (پنجشنبه، 12 اسد)، در موسسه نمارسانه اعلام شد.

سیدظاهر مجاب، یکی از برگزارکنندگان این مسابقه گفت: هدف ما از برگزاری این مسابقه، آشنایی و افزایش سطح آگاهی جوانان با زندگانی شاه خراسان حضرت امام رضا (ع) است.

مجاب افزود: اکثریت شرکت کنندگان این مسابقه را نوجوانان و جوانان تشکیل می دادند. در کشوری که سرانه مطالعه در سطح بسیار پایینی قرار دارد این اتفاق نشان گر علاقه نوجوانان و جوانان به مطالعه و کتاب است.

وی می گوید که برگزاری هم چون مسابقه ها، می تواند در ترویج و گسترش فرهنگ کتاب خوانی در جامعه افغانستان بسیار موثر واقع شود و همه دانش آموزان و دانشجویان را در راستای تقویت این فرهنگ تشویق کند.

برگزارکنندگان این مسابقه، از برگزاری مسابقه های کتاب خوانی دیگر در آینده نزدیک، خبر دادند.

گفتنی است که از طاهره منصبی، عتیق الله نظری، زحل ذکاء، محمدحسین فایز، زینب حسینی، ثریا جوادی، مصطفی نوری، محمدعلی حسینی، تقی علی زاده و فرزانه حسینی، به عنوان نفرات برتر نخستین مسابقه کتاب خوانی «رضایِ مهر» تقدیر شد.

منبع

می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «برندگان مسابقه کتاب‌خوانی «رضایِ مهر» تقدیر شدند »