حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس از برنامه های کتابخوانی نهاد


حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس از برنامه های کتابخوانی نهاد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۱

تعداد بازدید: ۱۰۹۴

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر مشارکت عمومی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: بنده حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس را از این گونه تلاش ها و برنامه های کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام می کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخشی از این مراسم، طی سخنانی رشد چشمگیر تعداد شرکت کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی را قابل تقدیر دانست و گفت: همه مسئولان فرهنگی کشور باید در این زمینه تلاش و همکاری داشته باشند چراکه .معتقدم این جشنواره ظرفیت آن را دارد که در سال آینده با مشارکت دوبرابری نسبت به امسال برگزار شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) افزود: توسعه فرهنگ رضوی از طریق کتابخوانی به ویژه از سنین کودکی موضوع بسیار مهمی است. براساس حدیثی معروف از امام رضا (ع)، مسلمان عاقل در طول روز و همه عمر خود از کسب علم باز نمی ماند و راه طلب علم نیز کتابخوانی است. برای رسیدن به کمال عقلِ مسلمانی باید توجه ویژه ای به برنامه ریزی در حوزه کتابخوانی داشت. مسئولان و برنامه ریزان باید ابزارها و امکانات لازم برای ورود کتاب به زندگی افراد را فراهم کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: ما همواره از نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان یک نهاد فعال در حوزه فرهنگ حمایت کرده ایم و همین جا حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس را از این گونه تلاش ها و برنامه های کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام می کنم و امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به این بخش از وظایف خود توجهی ویژه داشته باشد.

گفتنی است این مراسم با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به همراه جمعی از مسئولان نهاد، فعالان فرهنگی و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در تالار همایش های کوثر، جنب مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین تهران، برگزار شد

همچنین مهرداد آگاهی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اصغر مسعودی، نائب رئیس کمیسون فرهنگی، فاطمه ذوالقدر، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شیخ، از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سیدهادی حسینی، معاون امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، امیر سرتیپ گرامی، جانشین معاونت تبلیغات دفاعی نیروهای مسلح، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی، مسئول فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

منبع

می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس از برنامه های کتابخوانی نهاد»