ایجاد انگیزه کتابخوانی میان نسل جوان راه پیشرفت را آسان می‌کند


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، فتح اللهی، فرماندار صومعه سرا دیروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا با اشاره به آمار کتابخوانی در کشور گفت: اولین کلمه ای که بر پیامبر اسلام نازل شد کلمه اقراء (بخوان) اهمیت و جایگاه خواندن و مطالعه در دین مبین اسلام را بر همه جهانیان نشان داد.

فرماندار صومعه سرا بر لزوم فرهنگ سازی و نهادینه کردن کتابخوانی در زندگی مردم تاکید و عنوان کرد: همانگونه که آثارمثبت فرهنگ سازی در صرفه جویی حامل های انرژی را به واقع لمس می کنیم، باید تاثیر مثبت کتابخوانی نیز در زندگی و جامعه شناسانده شود و سپس به ترویج آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما فرهنگ جامعه و کشور را هدف قرار داده اند تصریح کرد: یکی از راه های پیشرفت کشور و توسعه علم و دانش از طریق مطالعه و تحقیق است و پیشرفت کشور از طریق پرداختن به امر مطالعه راه را آسانتر می کند.

فتح الهی اضافه کرد: ذهن ما پرشده است از مطالب غیر ضروری و پراکنده در صورتی که باید از مطالب ارزنده و مفید آنهم از کتب و منابع رسمی استفاده شود و اگر از ما بپرسند آخرین کتابی که خوانده اید چه بود آیا می توانیم جواب درستی به این موضوع دهیم ؟

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا گفت: ما هر چقد بتوانیم بیشتر روی جوانان و نسل دانش آموز تاثیر بگذاریم و آن هارا به سمت کتابخوانی هدایت کنیم نتیجه مطلوبتر و بهتری خواهیم گرفت.

فتح اللهی از نبود امکانات و اعتبار کافی در کشور جهت توسعه کتابخانه های عمومی بر اساس استانداردهای مشخص سخن گفت و افزود: در قانون به صراحت آمده که شهرداری ها موظفند سالانه نیم درصد از کل درآمد تملک و دارایی خود را جهت هزینه کتابخانه های عمومی تخصیص دهند که این امر در سال ۹۵ در صومعه سرا، تولمشهر، گوراب زرمیخ تا حدودی انجام شده است.

فرماندار صومعه سرا همچنین در این جلسه از پیش بینی اعتبار لازم جهت احداث کتابخانه عمومی در روستای تنیان خبر داد و گفت: امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم مردم روستای تنیان از نعمت کتابخانه عمومی بهره مند شوند.

در ادامه این نشست حقیقت، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا ضمن قدردانی از حمایت های فرماندار این شهرستان به تشریح اقدامات انجام شده در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته اقدامات بسیار مثبتی در کتابخانه های عمومی این شهرستان انجام شده است که این روند در سال جاری با همکاری شهرداران و فرماندار صومعه سرا ادامه خواهد یافت و انشا ءالله تا پایان سال جاری شاهد برطرف شدن مشکلات اساسی کتابخانه های عمومی شهرستان خواهیم بود.

گفتنی است در پایان این نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا به بیان دیدگاههای خود و ارائه پیشنهادات در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه در این شهرستان پرداختند.

منبع

می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «ایجاد انگیزه کتابخوانی میان نسل جوان راه پیشرفت را آسان می‌کند »