کتابخوانی اهمیت بسیاری در توسعه فرهنگی جامعه دارد/ لزوم افزایش سطح مطالعه در سرپل ذهاب


کتابخوانی اهمیت بسیاری در توسعه فرهنگی جامعه دارد/ لزوم افزایش سطح مطالعه در سرپل ذهاب

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۹

تعداد بازدید: ۱۱۲۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اکبر سنجابی در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی های شهرستان سرپل ذهاب در گفتگو با بازی دراز اظهار داشت: يکي از راه هاي مهم توسعه فرهنگي اهميت دادن به مساله کتاب و كتاب خواني و ترويج فرهنگ مطالعه در جامعه خصوصا در ميان جوانان و نوجوانان است، در واقع از شاخص هاي مهم توسعه يافتگي هر جامعه سرانه مطالعه، ميزان توليد و مصرف اطلاعات و كالاهاي فرهنگي آن جامعه است.

وی ضمن اشاره بر نقش و جایگاه کتاب و کتابخانه در فرهنگ مردم و نجات اندیشه و تفکر از جهالت بوسیله کتاب و کتابخوانی خدمات و اقدامات کتابخانه های عمومی شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و از زحمات تلاش های کتابداران و مدیریت شهرستان در جهت پیشبرد اهداف متعالی کتابخانه های عمومی که همان مطالعه و خواندن است تشکر وقدر دانی کرد.

وی از نزديك در جريان مشكلات و كمبود هاي كتابخانه هاي عمومي شهرستان قرار گرفت و در پایان خواستار تلاش مضاعف كتابداران براي رسيدن كتابخانه هاي عمومي به وضعيت مطلوب و استاندارد شد.

گفتنی است شهرستان سرپل ذهاب با 85 هزارنفر جمعیت دارای دو كتابخانه عمومي رسالت و علامه اميني با زیربنای حدود2 هزارمتر مربع و یک کتابخانه عمومی انقلاب در روستای ترکویس از توابع قلعه شاهين است.

همچنين در كتابخانه هاي عمومي شهرستان حدود 50 هزار جلد كتاب موجود است و بالغ بر 2200 نفر عضو فعال كتابخانه هاي عمومي شهر مي باشند.

منبع خبر

می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «کتابخوانی اهمیت بسیاری در توسعه فرهنگی جامعه دارد/ لزوم افزایش سطح مطالعه در سرپل ذهاب»