تجربه کتابخوانی الکترونیکی در پویش «روشنا» با «فراکتاب»


تجربه کتابخوانی الکترونیکی در پویش «روشنا» با «فراکتاب»

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۶

تعداد بازدید: ۱۱۷۶

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نرم افزار کتابخوان «فراکتاب» در هفتمین دوره پویش مطالعاتی «روشنا» نسخه الکترونیک کتاب های این دوره را به خوانندگان ارائه می کند.

هفتمین دوره این پویش مطالعاتی – که از اسفند سال گذشته آغاز شده است – با همکاری نرم افزار کتابخوان «فراکتاب» (نسخه دیجیتال اثر بر بستر اندروید) با معرفی کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» و کتاب کودک «بچرخ تا بچرخیم» در حال انجام است.

کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا»، به قلم محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، به زیور طبع آراسته شده و مازیار بیژنی کاریکاتورهای کتاب را طراحی و اجرا کرده است.

نویسنده، کتاب را در مقدمه این گونه معرفی می کند: «هدف کتاب، آموزش تاریخ نیست بلکه روایت آن است! به همین دلیل هرچه در این کتاب می خوانید “مستند” است! یعنی منابع و اسنادش موجود است! هیچ مطلبی بدون سند نیامده! اما راست و دروغش گردن ما نیست! گردن نویسندگان محترم مطالبی است که نشانی آن ها در انتهای هر مطلب آمده! آن هایی که حال و حوصله تحقیق دارند به منابع مراجعه کنند و آن هایی که بی حال و حوصله اند به ما اعتماد کنند! »

کتاب «بچرخ تا بچرخیم» را هم محمد سرشار نوشته است و رسول آذرگون و حسین صفارزادگان، تصویرسازی های آن را انجام داده اند و مرکز اوج کودک و نوجوان آن را به چاپ رسانده است.

«بچرخ تا بچرخیم» ماجرای رویارویی یک خانواده ایرانی با زورگویی های آقای سام و پسرانش را روایت می کند و با ساده سازی مفاهیم اقتصاد مقاومتی برای کودکان، آن ها را با موضوعاتی مثل تولید داخلی و ساخت وسایل و ابزار بومی، آشنا می کند.

منبع خبر

می پسندم (۳) نمی پسندم (۰)

ارسال نظر برای «تجربه کتابخوانی الکترونیکی در پویش «روشنا» با «فراکتاب»»