درستی یا عدم درستی راه های معرفی شده جهت تقویت حافظه و افزایش هوش


درستی یا عدم درستی راه های معرفی شده جهت تقویت حافظه و افزایش هوش

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۵/۱۲

تعداد بازدید: ۱۱۸۷

ثبت کننده: ترنم یار مهربان خاوران

کافیست در اینترنت یک جستجو ساده انجام دهید، کلی مطلب در سایت های مختلف که حوزه کاری آنها متفاوت با موضوع می باشد مشاهده خواهید کرد، اما آنچه کارشناسان ما با بررسی و تحقیق از پزشکان متخصص و پزشکان طب سنتی جمع آوری کرده اند، نتایج آن به صورت مجمل در زیر برای مطالعه شما گذاشته شده است.

طرز زندگی مدرن نقشی اساسی در کاهش عملکرد مغز ما دارد. قرارگیری در معرض سم ها و مواد شیمیایی، رژیم غذایی ضعیف، کمبود خواب و استرس بهره وری مغز را کاهش می دهد.
- تغذیه( مصرف آنتی اکسیدان ها: آنتی اکسیدان ها در میوه های رنگی و سبزی هایی مانند کرفس، کلم بروکلی، گل کلم، پودر کاری گردو و چای سبز - تری گلیسیرید با زنجیره ی متوسط: روغن نارگیل - ویتامین B12: گوشت قرمز - ویتامین D: نور آفتاب – کولین(ویتامین B4): گوشت و تخم مرغ)
- ورزش(یک برنامه ی ورزشی خوب باید شامل تمرین های اینتروال با شدت بالا، تمرینات قدرتی و کششی، تمرین های مربوط به میانه ی بدن (کمر، شکم) و تمرین های تداومی منظم باشد.)
- از انجام هم زمان کارها خودداری کنید(ذهن شما برای حفظ هر قطعه از اطلاعات به ۸ ثانیه زمان نیاز دارد. با انجام هم زمان کارها، شما این فرصت را به ذهنتان نمی دهید، بنابراین بعدها بخشی از اطلاعات را به یاد نخواهید آورد.)
- خواب شبانه(خواب شبانه ی بین ۴ تا ۶ ساعت)
- بازی های ذهنی(در وب سایت های متعددی مانند Lumosity.com می توانید آنلاین بازی کنید. اپلیکیشن های بسیاری مانند Brain Games، Memorado، Elevate (Brain Trainings)، NeuroNation و ... نیز این بازی ها و تمرین ها را در اختیار شما قرار می دهند.)
- مهارتی جدید یاد بگیرید(شرکت در فعالیتی هدفمند و معنادار سیستم عصبی شما را تحریک می کند)
- زمانی را به دوستانتان اختصاص دهید(پژوهش ها نشان داده اند که دوستی های خوب و پشتیبانی های قوی نه تنها سلامت عاطفی شما را تضمین می کنند، بلکه تأثیر مثبتی بر سلامت مغزتان دارند.)
- استرس نداشته باشید(استرس در طول زمان، سلول های مغزی را نابود می کند و به هیپوکامپ مغز که مسئول ایجاد خاطرات جدید و حفظ قدیمی ها است، آسیب می زند.)
14 تمرین جالب برای افزایش هوش:
1- مسواک زدن با دست غیر غال
2- با چشم های بسته دوش بگیرید
3- در هنگام صبح و بعد از بیدار شدن،کارهای تکراری خود را تغییر دهید
4- اشیاء آشنا را وارونه کنید
5- جای خود را سر میز غذا عوض کنید
6- با بینی خود ارتباط جدید برقرار کنید
7- پنجره ماشین خود را پایین نگهدارید
8- با پول خردها بازی کنید
9- بازی ده سوالی را انجام دهید(مثلا کسی به شما یک شئ میدهد و شما باید کارکرد 10 چیز مختلف را با آن اجرا کنید. مثال: یک مگس کش،ممکن است ،راکت تنیس،چوب بیس بال،باد برن،چوب گلف،چوب درامز،آرشه و ویولون،بیلچه، میکروفون یا پاروی قایق باشد.)
10- کالاهای داخل قفسه های فروشگاه های سوپر مارکت را وارسی کنید
11- یک پروژه هنری را به صورت گروهی شروع کنید و انجام دهید
12- در طی روز ،ارتباطات اجتماعی بیشتری را برقرار کنید
13- خواندن کتاب به صورت کاملا متفاوت
14- غذاهای ناآشنا و جدید را امتحان کنید
خوراکی هایی که نباید مصرف کنید
مصرف فست فود، خوراکی های بسیارشیرین و چرب می تواند سبب کاهش بهره هوشی شود، به ویژه این اثر در کودکان در حال رشد بیشتر است و می تواند اثرات دائمی بر ذهن آنها بگذارد که رژیم غذایی سالم باعث پرورش قوای ذهنی و خوراک ناسالم باعث مرگ سلول های مغزی می شود، همچنین استشمام گرد و غبار و تنفس در هوای آلوده می تواند سبب از بین رفتن و مرگ سلول های مغزی شود.

برای مشاهده راه کارهای ارائه شده در طب سنتی اینجا کلیک کنید.

#راه های افزایش هوش و تقویت حافظه #تقویت حافظه #بهترین روش برای افزایش هوش و حافظه در کمترین زمان #بهترین روش برای افزایش هوش #بهترین روش برای افزایش زمان یادگیری #بهترین روش برای افزایش یادگیری #بهترین روش برای کاهش خستگی در هنگام مطالعه #بهترین روش برای افزایش سطح هوشیاری
می پسندم (۷) نمی پسندم (۰)

نظرات کاربران

خوبه
۲۰

ارسال نظر برای «درستی یا عدم درستی راه های معرفی شده جهت تقویت حافظه و افزایش هوش»